۰ نفر

فوبیای اشعه ایکس چیست؟

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۴۶
کد خبر: 358501
فوبیای اشعه ایکس چیست؟

شاید باور نکردنی نباشد اما برخی از افراد از اشعه ایکس به شدت می‌ترسند. این افراد حتی حاضر نیستند یک عکس ساده رادیوگرافی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، فوبیای اشعه ایکس به معنای ترسی است که پایه و اساس منطقی ندارد. شاید بگویید اشعه ایکس چندان خوب نیست و این افراد نیز با ترسیدن از اشعه ایکس لطمه ای نخواهند دید. اما اگر شرایط اورژانسی باشد ماجرا متفاوت است.

فرض کنید دوستتان دچار حادثه ای شده و به بیمارستان منتقل شده است. پزشکان تاکید کرده اند هرچه سریعتر باید تحت آزمایش با اشعه ایکس قرار گیرد یعنی از اندام های آسیب دیده وی عکسبرداری شود تا شدت سانحه را بهتر درک کنند، اما دوست شما حاضر نیست حتی از کنار اتاقی که عکسبرداری انجام می شودف عبور کند، چه برسد به این که عکس نیز بگیرد.

شاید با خواندن این مثال بهتر درک کنید که ترس از اشعه ایکس می تواند چه عوارض خطرناکی داشته باشد. اگرچه احتمالا این فکر وارد ذهنتان می شود که ترس از اشعه ایکس بد نیست. حق با شما است، قرار گرفتن در برابر تشعشات مختلف به مدت طولانی همیشه خطرناک است و این موضوع در مورد کودکان یا مادران باردار نیز اهمیتی دو چندان دارد. اما واقعیت این است کهد ام آر آی، سی تی اسکن یا سایر انواع عکس های مبتنی بر اشعته ایکس خطرات زیادی ندارد.

شاید زمانی که در سال 1895  ویلهلم کنراد اشعه ایکس را اختراع کرد، انتظار نداشت که اشعه ایکس بتواند تا این حد مهم باشد، اما اکنون اساس بسیاری از درمانها استفاده از اشعه ایکس و عکسبرداری است. با همه این ها اگر فردی در اطرافیان شما وجود دارد که از اشعه ایکس به شکل غیرمنطقی می ترسد سعی کنید کمکش کنید چرا که شاید روزی به اشعه ایکس نیاز داشته باشد اما به خاطر ترس شدید پزشکان مجبور شوند در حالت بیهوشی یا با کمک داروهای خواب آور و به زور او را برای عکس آماده کنند.