۰ نفر

پایان اولین روز کاری بدون سکاندار آموزش و پرورش

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 358405
پایان اولین روز کاری بدون سکاندار آموزش و پرورش

در ساعات پایانی پنج‌شنبه ۱۶ خرداد، رئیس‌جمهور با استعفای سید محمد بطحایی موافقت کرد و قرار بود امروز سرپرست این وزارتخانه معرفی شود؛ هر چند تا پایان امروز هنوز زمان باقیست اما وزارت آموزش و پرورش، ساعات کاری امروز را بدون سکاندار گذراند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پنج‌شنبه هفته گذشته یعنی ۱۶ خرداد امسال، ماجرای استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش رسانه‌ای شد و در ساعات پایانی پنج‌شنبه ۱۶ خرداد، رئیس‌جمهور با استعفای بطحایی موافقت کرد.

قرار بود امروز سرپرست این وزارتخانه معرفی شود؛ هر چند تا پایان امروز هنوز زمان باقیست اما وزارت آموزش و پرورش، ساعات کاری امروز را بدون سکاندار گذراند.

از صبح امروز اخباری مبنی بر اینکه مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش منصوب شده است، منتشر شد.

البته زینی‌وند ساعتی بعد از آن بگفت: «حکم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را دریافت نکرده‌ام».

همزمان با این خبر، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: «گزینه‌های متعددی برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش در فرایند بررسی قرار دارند ولی تا این لحظه حکمی برای سرپرستی این وزارت صادر نشده است».

اسامی متعددی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در رسانه‌ها مطرح شده است که می‌توان به مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون توسعه منابع آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و همچنین چند اسم خارج از آموزش و پرورش نیز در بین این اسامی دیده می‌شود.

اما از بین اسامی تنها چند نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی در ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گرفته‌اند و باید دید رئیس‌جمهور در نهایت چه کسی را به عنوان سرپرست آموزش و پرورش معرفی می‌کند.