۰ نفر

خبر خوب برای معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 357859
خبر خوب برای معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی

نماینده آبادان در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را طبق شرایط و ضوابط تا پابان برنامه ششم توسعه، به استخدام رسمی درآورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس، در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی، اظهار کرد: در چارچوب تصویب قانون برنامه ششم توسعه، مجلس دهم تلاش کرد تا با تصویب قوانینی در این خصوص، با همکاری دولت شرایط را برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای اقداماتی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم نماید.

وی افزود: همچنین در جریان قانون برنامه ششم توسعه نظام رتبه بندی معلمان و پرداخت های آموزش و پرورش باید بر اساس عملکرد، تخصص و عدالت باشد و در زمینه جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش باید اولویت با تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس باشد و با پیگیری های که در این زمینه داشتیم قانون تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس به پیمانی تصویب و شرایط این کار فراهم گردیده است.

نماینده مردم آبادان با اشاره به اینکه دولت  باید در این زمینه همکاری کند و در چارچوب قانون این موضوع را در اولویت قرار دهد، بیان کرد: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف شده اند تا پایان برنامه ششم توسعه کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را طبق شرایط و ضوابط به استخدام درآورند.

وی گفت: از وزیر خواستاریم آموزش و پرورش در خصوص بررسی موضوع تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس را با جدیت در دستور کار قرار داده تا هرچه سریع تر شاهد بهبود حقوق و مزایای این عزیزان که در شرایط سخت و مشکلات معیشتی مشغول خدمت به نظام تعلیم و تربیت هستند.