۰ نفر

مسؤولان استان سمنان در آماده‌باش کامل

۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳
کد خبر: 356941
مسؤولان استان سمنان در آماده‌باش کامل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه مسؤولان استان سمنان در آماده‌باش کامل قرار دارند، آخرین جزئیات از خسارت‌ها و مناطق سیل‌زده این استان را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ایرج رئیسیان درباره میزان بارندگی عصر امروز و بیشترین و کمترین بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان سمنان اظهار کرد: بارش‌هایی که از دو روز گذشته آغاز شده است، امروز هم ادامه داشت. بیشترین بارندگی در حوزه دامنه البرز بود و در افتر 57 میلی‌متر، شهرک روزیه 47 میلی‌متر و شهر سمنان هم 25 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی با اشاره به جاری شدن سیلاب در معابر شهرهای سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بیان کرد: شدت بارش‌ها به حدی بود که سریعاً به روان‌آب و سیلاب تبدیل شد و شهرداری، آتش‌نشانی، عوامل انتظامی، هلال‌احمر و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال کنترل و پاک‌سازی سطح محورها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به عملیات امدادرسانی و خروج آب از حوزه سرخه بیان کرد: ماشین‌آلاتی از طریق سپاه استان و سازمان همیاری شهرداری‌های سمنان به منطقه اعزام شدند.

رئیسیان با اشاره به آسیب‌دیدگی خط انتقال آب شرب سرخه و روستاهای اطراف بیان کرد: کارکنان شرکت آبفای شهری استان سمنان در منطقه حضور دارند و بعد از فروکش کردن سیل، عملیات ترمیم انجام می‌شود.

وی به ضرورت همکاری همشهریان سمنانی برای بازگشت به شرایط عادی بیان کرد: برخی از نقاط شهر سمنان به‌ویژه خیابان‌ها و بلوارهای غربی رودخانه آبگرم- حد فاصل میدان کشاورز به وادی‌السلام و جاده دسترسی به روستای حسن‌آباد و سیلو به علت شدت بارش و بالا آمدن آب بستر رودخانه به‌طور موقت مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: همشهریان سمنانی باید همکاری کنند تا کارکنان شهرداری و سایر نهادها شرایط را به حالت عادی بازگردانند.

رئیسیان درباره آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی و سیل‌زدگی باغات و مزارع بیان کرد: قطعاً با خسارت واحدهای مسکونی و سیل‌زدگی باغات هم مواجه هستیم که فردا بازدیدها صورت گرفته و برآورد خسارت می‌شود.

وی ضمن پرهیز دادن مردم از حرکات پرخطر و سلفی گرفتن با سیل بیان کرد: باید از نقاط پرخطر فاصله گرفت و علاقه‌مندانی که مایل به گرفتن سلفی با سیل هستند، از این کار در خطر پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: مسؤولان استان سمنان در حال آماده‌باش کامل هستند و استاندار و معاون استاندار سمنان، مسائل را لحظه‌به‌لحظه رصد می‌کنند و از فرمانداران و سایر عوامل مرتبط گزارش‌ها را دریافت کرده و در جریان اقدامات قرار دارند.

رئیسیان خاطرنشان کرد: یک دهانه پل پنج متری حد فاصل روستای حسن‌آباد و اسماعیل‌آباد دچار خسارت شده که بعد از فروکش کردن سیل، عملیات ترمیم انجام خواهد شد.