۰ نفر

آراستگی به سبک مصریان باستان

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 355415
آراستگی به سبک مصریان باستان

اگرچه آراستگی ظاهری در همه تمدن‌های باستانی جایگاهی ویژه داشته اما بین تمدن‌های باستانی، مصریان باستان برای معطر بودن و اراستگی جایگاهی منحصر به فرد قائل بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مصریان باستان عادت داشتند همیشه آراسته باشند و یکی از نخستین مردمانی بودند که از ابزارهای آرایشی و رنگ های مختلف برای تزئین چهره و به ویژه چشمان خود استفاده می کردند.

یکی از روش های جالب مصریان باستان برای آراستگی استفاده از موم عطر بود. شاید تصور کنید مصریان باستان موم عطر را در گوشه ای از خانه می سوزاندند تا خانه معطر شود اما ماجرا این بود که آنان موم عطر را روی سر خود قرار می دادند. این موم به مرور زمان ذوب می شد و نه تنها سر آنان بلکه فضای اطرافشان را خوشبو می کرد.

شاید به جرات بتوان گفت که مد در مصر باستان کاملا منحصر به فرد بود. آنان از پارچه، لوازم تزئینی و کلاه گیس برای آراستگی خود استفاده می کردند و البته بهداشت نیز برایشان مهم بود. به ویژه بعد از حمام حتما از عطرهای قوی استفاده می کردند.

موم عطر ایده ای بود که تا حد زیادی متاثر از سلیقه زنانه بود و به همین دلیل نیز به مرور به بخشی از تزئینات ظاهری برخی زنان تبدیل شده بود. درواقع موم عطر در نقاشی ها و یافته های تصویری آن دوران مثل یک کلاه یا تاج بالای سر برخی زنان در دوره ای مشخص دیده می شود.