۰ نفر

اگر این پنج نشانه را در خودتان می‌بینید، نیاز به تنهایی دارید

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹
کد خبر: 353802
اگر این پنج نشانه را در خودتان می‌بینید، نیاز به تنهایی دارید

گاهی همه چیز روال عادی خودش را طی می‌کند اما آنچه که عوض شده و آزارتان می‌دهد، احساس خودتان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دیگر توان ماندن در جمع را نداشته باشید. تصور کنید همه چیز روبه‌راه است و زندگی طبق برنامه پیش می‌رود، اما کوچکترین چیزی شما را عصبی می‌کند و طاقتتان به سر می‌رسد. تمام این اتفاقات بخاطر این است که زمانی را به خودتان اختصاص نمی‌دهید.

اگر نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، روح و جسمتان نیازمند این است که مدتی را در تنهایی سپری کرده و به خود اختصاص بدهید.

۱. هیچ چیزی دیگر برایتان جالب نیست

از نشانه‌های اولیه‌ای که نیاز به زمان تنهایی را گوشزد می‌کند این است که دیگر چیزی توجه‌تان را جلب نمی‌کند و در واقع از چیزی لذت نمی‌برید. حتی ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که برای انجام کارهایی که قبلا برایتان جذاب بود هم دارید غر می‌زنید.

۲. اشتهای زیاد

یکی از نشانه‌های این که باید زمانی را به خودتان اختصاص بدهید، وقتی است که متوجه می‌شوید به پرخوری احساسی رو آورده‌اید. این کار معمولا بخاطر تمایل به ایجاد تنوع در برنامه غذایی صورت می‌گیرد. پرخوری احساسی زمانی اتفاق می‌افتد که با غذا خوردن، بجای آن که نیاز بدن به موادغذایی را برطرف کنید، سعی دارید با احساساتتان کنار آمده یا مسائلی را که ناراحتتان می‌کند، فراموش کنید.

۳. با انجام جزئی‌ترین وظایفتان از پا می‌افتید

اگر آدمی هستید که اغلب می‌توانید با آرامش چند کار را حتی به صورت هم‌زمان انجام بدهید، اما جدیداً به سرعت از انجام کارهای روزانه‌تان خسته می‌شوید، باید زمانی را به خودتان اختصاص بدهید و کمی استراحت کنید.

۴. مدام دوست دارید خودتان را پنهان کنید

این یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی است که به شما می‌گوید باید زمان بیشتری را به خود اختصاص بدهید. این که تمایل داشته باشید خودتان را از دید دیگران پنهان کنید یعنی روح و جسمتان نیازمند زمانی برای تنهایی است.

۵. اخیراً زود عصبانی می‌شوید

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به ندرت عصبانی می‌شوند، از دست دادن کنترل احساسات می‌تواند یک هشدار جدی باشد. وقتی حتی از دست کسانی که دوستشان دارید زود عصبانی می‌شوید، یعنی از نظر روحی نیاز به یک زنگ تفریح اساسی دارید.

هرکدام از نشانه‌های بالا می‌تواند هشداری برای شما باشد. سعی کنید در طول یک ماه، حتما زمانی را هرچند کوتاه به خودتان اختصاص داده و کارهایی که خوشحالتان می‌کند انجام بدهید. به یاد داشته باشید که با توجه کردن به نیازهای خودتان، در حق عزیزان و نزدیکانتان نیز لطف می‌کند.