۰ نفر

همه چیز درباره سنگ‌های اسرار آمیز کاستاریکا

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 353786
همه چیز درباره سنگ‌های اسرار آمیز کاستاریکا

یادواره‌های تمدن‌های باستانی همیشه جذاب و تا حدودی اسرار آمیز محیوب می‌شوند. جالب است بدانید که بسیاری از باستان شناسان همیشه در تلاشند تا رازهای موجود در اشیاء باستانی را کشف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، یکی از جاذبه های اسرار آمیز باستانی در جهان را می توان سنگ های اسرارآمیز کاستاریکا دانست. این سنگ ها مجموعه ای جالب از سنگ های کروی هستند که داستان هایی متعدد را در دل خود جای داده اند. درواقع در مورد ماهیت این سنگ ها داستان های متعددی مطرح شده است. اما پیش از پرداختن به داستان های پیرامون این سنگ ها بد نیست بدانید این سنگ ها از پیش از فتح اسپانیا در سال 1519 ایجاد شده اند.

محافظت از خانه

برخی معتقدند این سنگ ها کارکرد محافظتی داشتند. یعنی در بلندی ها و در بخش جلویی خانه ها نصب می شده اند تا هیچکس نتواند داخل خانه ها را رصد کند یا به خانه افراد مختلف حمله کند. این موضوعی است که چندان عجیب نیست و شاید واقعیت داشته باشد اما چرا این سنگ ها یک اندازه نیستند؟

تداعی اجرام آسمانی

برخی معتقدند این سنگ ها تداعی گر اجرام آسمانی محسوب می شوند و منجمان باستانی از آنها برای تشبیه این اجرام استفاده می کرده اند. اما این فرضیه نیز با این موضوع همراه شده که چرا این به اصطرلاح اجرام آسمانی تا این حد پراکنده اند و با سنگ هایی به شدت سنگین طراحی شده اند؟

یادگار شهر زیر آب رفته آتلانتیس

برخی معتقدند سنگ های مذکور ناشی از شهر به زیر اب رفته اتلانتیس است. اما این یک حدس بدون مدرک است. درواقع اگرچه نمی توان این ادعا را تکذیب کرد، اما نمی توان این ادعا را تایید کرد که سنگ های مذکور یادگار شهر آتلانتیس هستند.