۰ نفر

ماجرای «باطری‌های قلب» ۲۵۰میلیون تومانی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 353070
ماجرای «باطری‌های قلب» ۲۵۰میلیون تومانی

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: از سال گذشته قیمت باطری قلب در کشور افزایش نیافته و بیماران به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روز گذشته تصویری از بیمارستان قلب شهید رجایی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گروهی از بیماران در صف انتظار قرار داشتند و در توضیح این عکس آمده بود: اینجا بیمارستان بیمارستان قلب شهید‌رجایی و جماعت چشم‌انتظار...؛ وقتی حرف از تحریم ظالمانه زده می شود، کافی است به دو اختلاف رقم توجه کنید. باطری قلب وجود ندارد و باتری ‌هایی که ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بودند با ۲۵۰ میلیون هم گیر نمی‌آیند.

قیمت باطری قلب افزایش نیافته است/ بیماران نگران نباشند

مهدی یوسفی، رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: از سال گذشته تاکنون قیمت باطری قلب افزایش نیافته است و بیماران به شائبه‌های بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.
مهدی یوسفی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت باطری قلب افزایش یافته است، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت باتری قلب برای بیماران کشورمان افزایش قیمت نداشته است و جای نگرانی برای بیماران نیست.
وی افزود: باطری قلب برای بیماران کشورمان با ارز دولتی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و وارد کشور می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان ها نیز قرار می‌گیرد.
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: باطری قلب نوع ICD بنابر نیاز بیمار از ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان و نوع ‍‍پیس میکر حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
یوسفی عنوان کرد: باطری قلب برای بیماران به مقدار لازم خریداری شده و در انبارهای هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران موجود است.