۰ نفر

چگونه عجیب‌ترین جنگ تاریخ ایتالیا از یک سطل شروع شد؟

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۹
کد خبر: 352690
چگونه عجیب‌ترین جنگ تاریخ ایتالیا از یک سطل شروع شد؟

در تاریخ ایتالیا جنگ‌های داخلی یا جنگ و درگیری بین شهرهای مختلف کم نیست. اما یکی از عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ ایتالیا را می‌توان جنگی دانست که از یک سطل آب شروع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در سال 1325، اتفاقی عجیب بین شهرهای رقیب و همسایه ایتالیا یعنی مودنا و بولونیا رخ داد. این اتفاق را می توان از یک سو تاسف آور و از سوی دیگر خنده دار دانست.

همه چیز از یک اشتباه احمقانه سربازان مودنا شروع شد. معلوم نیست آن ها با یکدیگر مسابقه شجاعت یا حماقت گذاشته بودند اما یک شب به شکل مخفیانه وارد بولونیا شدند و سطل آبی که مردم شهر با کمک آن از چاه آب می کشیدند را سرقت کردند. موضوع سرقت فردا صبح مثل بمب ترکید و بسیاری از مردم و مقامات شهر بولونیا اعلام کردند که این سرقت برای آنان حکم تجاوز و توهین علنی را دارد.

این جنگ خونین که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت تنها بر اثر یک لجبازی بچگانه یعنی دزدیدن و پس ندادن یک سطل شروع شد اما شاید برایتان مضحک تر باشد اگر بدانید ماجرای یک سطل سرقتی به سرعت به دو سطل تبدیل شد. درواقع پس از حمله ارتش بولونیا به مودنا، ارتش مودنا موفق شد بولونیا را شکست دهد و برای تحقیر آنان سطل دوم را نیز از بولونیا سرقت کنند.

این ماجرا تا مدت ها ادامه داشت و سطل های سرقتی نیز تا کنون در مودنا باقی مانده اند. نکته عجیب و حیرت انگیزی که شاید باورکردنش سخت باشد این است که مدتی پیش یعنی پس از گذشت صدها سال از این ماجرا یک کمپین اینترنتی به راه افتاده بود که تقاضای پس دادن سطل بولونیا را از مقامات مودنا داشت.