۰ نفر

مغازه‌های موقت در اختیار بازاریان تبریز قرار خواهد گرفت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 352480
مغازه‌های موقت در اختیار بازاریان تبریز قرار خواهد گرفت

نائب رئیس شورای شهر تبریز از بررسی طرحی جهت واگذاری موقت مغازه‌هایی به اصناف سرای «ایکی قاپیلی» خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سونیا اندیش در بازدید از بازار  «ایکی قاپیلی»  از انجام مذاکراتی برای حمایت از اصناف و بازاریانی که در آتش سوزی اخیر دچار خسارت شده اند خبر داد.

وی گفت: شب حادثه در محل حضور داشتم و از نزدیک شاهد تلاش و مجاهدات عوامل آتش نشانی، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی، اورژانس و دیگر ارگان های حاضر در محل بودم و برخود وظیفه می دانم از تلاش و مجاهدات این نیروها که باعث کنترل سریع و جلوگیری از پیشرفت و گشترش آتش و سرابت آن به سایر بخش های بازار شد، تشکر و قدردانی نمایم.

نائب رئیس شورای شهر تبریز افزود: آتش سوزی سرای ایکی قاپیلی از چند جهت موجب تاثر و تاسف ما و تمام شهروندان تبریزی شد. هم قسمتی از بازار تاریخی تبریز که بخشی از تاریخ این شهر را بدوش می کشد و خاطرات اکثریت شهروندان تبریزی به آن گره خورده است دچار آسیب شد و هم برخی از اصناف و بازاریان عزیز ما در اثر این آتش سوزی دچار خسارت های مالی شدند که باید تلاش کنیم هم بخش آسیب دیده بازار به نحو مطلوبی بازسازی شود و هم در حد توان از اصناف خسارت دیده حمایت گردد.

اندیش ادامه داد: در ارتباط با حمایت از بازاریان در حال مذاکره با شهردار، اعضای شورا، اصناف و هیئت امنای بازارهستیم تا بتوانیم در صورت امکان مغازه هایی را که مالکیت آن در اختیار شهرداری است بصورت موقت در اختیار این عزیزان قرار دهیم تا بتوانند تا اتمام بازسازی از آن بهره مند گردند. وی افزود: خوشبختانه مقدمات این کار انجام شده است و ان شالله در جلسه آتی شورا این موضوع نهایی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران شورا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سابقه این گونه آتش سوزی ها در بازار تبریز، گفت: متاسفانه پیش از این نیز بارها شاهد وقوع آتش سوزی ها محدود یا گسترده در این بازار بوده‌ایم از این رو باید با بررسی دقیق موضوع چه از بابت علت وقوع و چه از بابت نحوه مدیریت آن، امکان وقوع مجدد چنین حوادثی را در این مجموعه از بین برد. وی ادامه داد: بازار تبریز بخش مهمی از هویت و تاریخ این شهر است و می بایست بدلیل آسیب پذیر بودن آن، موضوع حفاظت و نگهداری این مجموعه بیش از این جدی گرفته شود.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مخاطراتی که تبریز به واسطه خطر سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی با آن مواجه است، گفت: متاسفانه تبریز، شهر بی‌دفاعی است. باید بپذیریم آمادگی لازم جهت دفاع از شهر در مقابل بالایای طبیعی وجود ندارد. باید هرچه زودتر فکری به حال ایمن سازی مناطق در معرض خطر، توسعه و به روز رسانی تجهیزات امداد و نجات و آموزش های عمومی و همگانی شهروندان صورت گیرد.