۰ نفر

دانش‌آموزان در سال چند روز به مدرسه می‌روند؟

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۹
کد خبر: 352474
دانش‌آموزان در سال چند روز به مدرسه می‌روند؟

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تنها با احتساب ۹۰روز تعطیلی تابستان و ۱۳روز تعطیلی عید نوروز، دانش‌آموزان ایرانی فقط ۱۶۷روز در کلاس درس حاضر می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، این ۱۶۷ روز منهای روزهای تعطیل رسمی در تقویم و روزهایی است که دانش‌آموزان و معلمان با هماهنگی هم کلاس را تعطیل می‌کنند. مانند روزهای آخر منتهی به عید نوروز و روزهای آخر اردیبهشت ماه و خرداد ماه.

اما طبق قانون داخلی کشور مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان و معلمان موظفند در سال ۱۸۵ روز را سرکلاس درس باشند. آماری که به استاندارد جهانی نزدیک است.

از طرف دیگر، در مقطع ابتدایی شاهد یک اتفاق جدید در آموزشوپرورش ایران هستیم؛ آب رفتن خردادماه از تقویم آموزشی مدارش ابتدایی. به شکلی که معلمان و والدین با قراردادی نانوشته تا پیش از شروع خرداد ماه کلاس‌های درس را تعطیل، امتحانات را برگزار و دانش‌آموزان را در خردادماه به تعطیلی تابستانی می‌فرستند.

این مساله در شرایطی است اگر روزهای تعطیل‌شده دانش‌آموزان ابتدایی را محاسبه کنیم به رقمی پایین تر از ۱۶۷ موجود هم می‌رسیم.

اگرچه تعداد روزهای تحصیلی و ساعات آموزشی در طول یکسال تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است اما کمتر کشوری وجود دارد که تعداد روزهای تحصیلی در آن کمتر از ۱۸۵ روز در سال باشد. بررسی تعداد روز، هفته و ساعات تحصیلی در کشورهای کانادا، استرالیا، اندونزی، ژاپن، انگلیس، ترکیه،‌ آمریکا و آلمان نیز این واقعیت را تایید می‌کند.