۰ نفر

تصویب قانون سفر به مرکز زمین در دهه 1820 +عکس

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۴۳
کد خبر: 352111
تصویب قانون سفر به مرکز زمین در دهه 1820 +عکس

در دهه 1820، جان کوینزی آدامز، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، سفر به مرکز زمین را تایید کرد و اعلام کرد مردمی ناشناخته در مرکز زمین زندگی می‌کنند که باید با آنان تجارت انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این روزها افرادی که مدعی صاف بودن سطح زمین و کروی نبودن آن هستند در کانون توجهند و اغلب افراد تصور می کنند، آنان عجیب ترین آدم های روی زمین محسوب می شوند. اما جالب است بدانید که از این افراد عجیب تر هم در طول تاریخ وجود داشته است.

درواقع وقتی صحبت از عقاید عجیب و خرافی می شود انتظار می رود سران کشورها و افرادی که برای مردم جامعه تصمیم می گیرند از عقاید خرافی به دور باشند اما  گاهی ماجرا اینگونه پیش نمی رود. در دهه 1820  یک افسر ارتش آمریکا به نام جان کلون سمس جونیور بارها و بارها در سخنرانی های خود تاکید کرد که زمین یه دایره توخالی است.

آدامز

تصویری از متن تایید سفر به مرکز زمین توسط رئیس جمهور وقت آمریکا 

او معتقد بود که اگر زمین را کنده و به اعماق آن نفوذ کنیم به یک فضای توخالی می رسیم که مردمانی دیگر در مرکز آن زندگی می کنند. درواقع او معتقد بود زمین از چندین و چند کره درهم و توخالی تشکیل شده است که این کره های توخالی باید کشف شوند.  وی اعتقاد داشت نفوذ به اعماق زمین از طریق قب های شمال و جنوب قابل انجام است.

بر همین اساس نیز او قصد داشت تا صد مرد را به قطب شمال برساند و از غارهای شمالی وارد زمین شود. او همچنین معتقد بود که می تواند یک نژاد از مردم که در داخل زمین زندگی کنند را یافته و با آنان پیوند تجاری ببندد. طبیعتا این عقاید از دید اغلب مردم مضحک و بی اساس بود اما در کمال تعجب، رئیس جمهور وقت ایالات متحده نه تنها این عقاید را تایید کرد، بلکه وعده داد هزینه های سفر به درون زمین را نیز تامین می کند.

البته این وعده رئیس جمهور هیچ وقت عملی نشد چرا که پیش از اجرای طرح جونیور، مدت زمان ریاست جمهوری کوینزی ادامز به پایان رسید و هنگامی که اندرو جکسون رئیس جمهور شد، این طرح را متوقف کرد.