۰ نفر

چرا خرگوش‌ها به کابوس ناپلئون تبدیل شدند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۳۹
کد خبر: 352096
چرا خرگوش‌ها به کابوس ناپلئون تبدیل شدند؟

ناپلئون بناپارت از برترین چهره‌های تاریخ جهان و فرانسه است که در خصوص شجاعت و دستاوردهای او داستان‌های متعددی مطرح شده است. بنابراین شاید عجیب باشد اگر بدانید سال‌ها پیش خرگوش‌ها به کابوس ناپلئون بناپارت تبدیل شده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگر قرار باشد به ماجرای ناپلئون و خرگوش ها بپردازیم، ابتدا باید موضوع معاهده مشهور تیلسیت را بررسی کنیم.

معاهده تیلسیت نام توافقنامه ای است که پس از پیروزی در نبرد فریدلند از سوی ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه در شهرکی به همین نام (که امروزه سووتسک نامیده می‌شود) در سال1807 میلادی امضا شد. ناپلئون به رسم احترام و یادگاری تصمیم گرفت پس از امضای این معاهده یک جشن ویژه برگزار کند و بنابراین درخواست شکار کرد.

مشاور ناپلئون برای آن که حال خوش ناپلئون حفظ شود و به عبارتی همه چیز بر اساس میل او پیش برود، تصمیم گرفت تعداد زیادی خرگوش را برای آن که توسط ناپلئون شکار شوند، وارد شکارگاه کند. این کار چندان عجیب نیست، اما مشکل اصلی از جایی شروع شد که شکار به شکلی عجیب و غریب و غیرقابل پیش بینی رخ داد.

درواقع خرگوش ها به محض فرمان شلیک در شکارگاه به سمت شکارچی ها از حمله ناپلئون حمله می کردند و شکارچیان را روی زمین پرتاب می کردند. این موضوع و حمله وحشیانه خرگوش ها باعث وحشت و عصبانیت ناپلئون شد. اما شاید برایتان سوال باشد ماجرا چه بود.

ماجرا از یک اشتباه عجیب ناشی می شد. درواقع خریدار خرگوش ها به جای خرید خرگوش های وحشی، خرگوش های اهلی خریده بود و این خرگوش های اهلی به جای فرار به سمت انسان ها می دویدند. از آن زمان به بعد لطیفه های متعددی در مورد این ماجرا گفته شده است.