۰ نفر

بطحائی: مدارس باید سرزنده و بانشاط شوند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲
کد خبر: 351009
بطحائی: مدارس باید سرزنده و بانشاط شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید سرزنده و بانشاط باشند، گفت: باید بازنگری جدی در نظام آموزش و پرورش صورت گیرد که بچه‌ها از یادگیری و بودن در مدارس احساس سرزندگی و نشاط داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد بطحائی در مراسمی در جمع معلمان نمونه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مورد توجه شهدا بوده و آنها با دعای خیر و پربرکتشان به کشور برای راهگشایی مسائل کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ایام مقارن با یکصدمین سال نظام تربیت معلم در کشور شده است، گفت: ما از معدود کشورهای صاحب کرسی برتر در نظام پرورش معلمان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر سند تحول از دو مسیر جلو می‌بریم، گفت: مسیر اول تحول در محتوا و متن برنامه‌های آموزشی و پرورشی است. نظام آموزش و پرورش باید نیازهای جدید خود را به روز کند و بازنگری جدی داشته باشد. باید مدارس سرزنده و با نشاط شود که بچه‌ها از یادگیری و بودن در مدارس احساس سرزندگی و نشاط داشته باشند.

بطحائی مسیر دوم برای تحول در آموزش و پرورش را تحول در اداره و مدیریت آموزش و پرورش خواند و گفت: روش‌های پیش گرفته در آموزش و پرورش منبعث از سند تحول بنیادین است که مدرسه محوری مهمترین مسیری است که ما در برنامه‌هایمان دنبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره بودجه آموزش و پرورش گفت: ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام شده در سال جاری یک بار برای همیشه معوقات معلمان و فرهنگیان صفر شود.

به گفته بطحائی میزان تخصیص بودجه در آموزش و پرورش در سال ۹۷، ۱۰۸.۲ درصد بود. این یعنی ۸.۲ درصد بیش از پیش بینی در بخش هزینه‌ای دریافت شد که در بخش تملک دارایی بیشتر بود. البته این باعث بی انضباطی بودجه هم می‌شود.