۰ نفر

40درصد ایرانی‌ها دچار کم تحرکی هستند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 350855
40درصد ایرانی‌ها دچار کم تحرکی هستند

یک کارشناس تغذیه گفت: 40درصد شهروندان 15تا 65سال جامعه ما مشکل کم تحرکی دارند و مستعد ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دکتر راضیه رضایی متخصص تغذیه گفت: 40 درصد شهروندان 15 تا 65 سال جامعه ما مشکل کم تحرکی دارند و مستعد ابتلا به بیماری های غیرواگیر هستند و این آمار قابل توجه و نگران کننده بوده و زنگ خطری برای ابتلا به انواع بیماری ها به شمار می رود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: ایجاد اماکن مناسب از جمله در بوستان ها و مکان های عمومی و برگزاری همایش های پیاده روی خانواده به شکل مستمر و در طول ایام مختلف سال می تواند شهروندان را به انجام ورزش همگانی ترغیب کرده و کم تحرکی آنان را از بین ببرد.

رضایی گفت: با تخصیص 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده به ورزش شاهد رشد 15 هزار میلیارد ریالی اعتبارات این حوزه بوده ایم و بستری برای ورزش های همگانی در جامعه فراهم شده است.
این متخصص گفت: اگر مردم روزانه 20 دقیقه ورزش کنند احتمال بروز حمله های قلبی و دیابت در آن ها 30 تا 70 درصد کاهش می یابد و افراد کمتر دچار افزایش وزن می شوند.

رضایی ادامه داد: کبد چرب،دیابت و حملات قلبی به طور مستقیم با تغذیه و پیاده روی افراد ارتباط دارد و برای کنترل و پیگیری از آن ها داشتن رژیم غذایی سبزیجات و ورزش مناسب  و پیاده روی روزانه لازم است.