۰ نفر

پذیرش دانشجوی خارجی در اولین دانشکده گردشگری

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 350844
پذیرش دانشجوی خارجی در اولین دانشکده گردشگری

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان از پذیرش دانشجویان خارجی برای نخستین بار در دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا یزدانی با بیان اینکه در گام اول هشت دانشجوی خارجی در این دانشکده پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: این دانشجویان در رشته مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان به عنوان نخستین دانشکده با محوریت گردشگری در کشور پذیرش شده‌اند.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده از میان متقاضیان تحصیل در دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان، هشت نفر از دانشجویان خارجی پذیرش شدند که از نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در این دانشکده مشغول به تحصیل شده‌اند.

دکتر یزدانی با بیان اینکه این دانشجویان از کشور عراق هستند، تصریح کرد: دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان به‌عنوان نخستین دانشکده گردشگری کشور است و وزارت علوم کشور عراق تنها دو دانشگاه در کشور ایران را برای تحصیل در رشته گردشگری مورد تأیید قرار داده است که یکی از آنها دانشگاه سمنان است.

رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: این دانشکده دارای بیش از ۲۵۰ دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که حدود ۹۰ نفر از این دانشجویان در مقطع ارشد مشغول به تحصیل هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه طبیعت گردی (اکوتوریسم) و مدیریت جهانگردی با گرایش‌های برنامه‌ریزی توسعه و بازاریابی‌، رشته‌های تحصیلی دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان هستند، اضافه کرد: امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افزایش دانشجویان خارجی به ۷۵ هزار نفر تا پایان برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی کرده که امید است محقق شود.

وی از دانشجویان خارجی به‌عنوان سفیران فرهنگی نام برد و گفت: دانشگاه سمنان از ظرفیت‌های کمی و کیفی آموزشی بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز امسال برای نخستین بار ۳۵ دانشجوی خارجی را در رشته‌های پزشکی پذیرفته است.