۰ نفر

برخورد سیارک‌ها با زمین به رفع خشکسالی کمک می‌کند؟!

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 350810
برخورد سیارک‌ها با زمین به رفع خشکسالی کمک می‌کند؟!

نتایج یک پژوهش جالب نشان می‌دهد، ممکن است نیمی از آب کره زمین از برخورد سیارک‌های باستان به دست آمده باشد.این پژوهش با کمک نمونه‌های سیارکی که در سال 2010به زمین بازگشته‌اند، انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شواهد جدیدی از منشاء فراسوی زمین برای نیمی از آب های زمین فراهم شده است. سیارک اینووکا، نخستین سیارکی بود که پژوهشگران را مجبور کرد تا اسرار منظومه منظومه شمسی را بررسی کند.

حمله یک سیارک بزرگ به زمین اغلب به عنوان یک رویداد فاجعه بار در نظر گرفته شده است که تمام زندگی زمینیان را تخریب می کند. با این حال، بسیاری از دانشمندان بر این باورند که سیارک ها می توانند به شکوفایی زندگی کمک کنند و آب تولید کنند.

تحقیقات جدید با بررسی نمونه ای از سیارک ها انجام شده و در مجله علمی "ساینس ادونس" به چاپ رسیده است. این پژوهش نتیجه می گیرد که اشیاء مشابه در منظومه شمسی ، با زندگی پایدار آب مرتبطند.

در سال 2000، آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن JAXA، پروب Hayabusa را به سیارک ایتوکاوا فرستاد تا نمونه ای از سنگ فضایی گرفته و آن را به زمین بازگرداند. پس از اولین تلاش ناموفق، پروب توانست گرد و غبارها را جمع آوری کند و به زمین بازگردد و در ماه ژوئن 2010 در ناحیه ای دور افتاده در استرالیا فرود آمد.

تیم تحقیقاتی، از دانشگاه ایالتی آریزونا، نیز پنج نمونه باور نکردنی کوچک توسط JAXA، را که  حدود یک پنجم عرض یک تار موی انسان را دارد بررسی کرده و نتایجی جالب به دست آورده است.

ماتریا بوز یکی از اعضای این تیم پژوهشی می گوید: "تا زمانی که ما این پژوهش را انجام نداده بودیم، هیچ کس فکرش نمی کرد که در سیارک ها به دنبال آب باشد. من خوشحالم که ما مبدع این طرح مهم بودیم."

این تیم پژوهشی  بر این باور است که یافته های آنها منجر به حل مسئله بیش از نیمی از آب های زمین می شود، اما هشدار می دهد که انجام کارهای بیشتری در این حوزه الزامی است و این تنها یک نمونه کوچک است.  بوز می گوید: "مأموریت های نمونه برداری اجباری خواهند بود و  اگر ما واقعا می خواهیم مطالعات جامعی در مورد سیارک ها داشته باشیم باید بیش از گذشته تلاش کنیم. "

در حال حاضر دو ماموریت سیارکی مشابه در حال انجام است. این ماموریت ها در تلاشند با نمونه برداری از سیارک ها و بازگرداندن این نمونه ها به زمین، خطرات بالقوه سیارک ها را بررسی کرده و اثرات مثبت سیارک ها را نیز بررسی کند.