۰ نفر

مهم‌ترین خوردنی‌های ضد التهاب

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۳۶
کد خبر: 349759
مهم‌ترین خوردنی‌های ضد التهاب

سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای است که از طریق فرآیندی موسوم به التهاب با عوامل تهدیدزا همچون آلودگی‌های عفونت‌زا مقابله می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اگرچه این یک واکنش دفاعی است اما ماندگاریِ التهاب در بدن می‌تواند به امراض مختلفی از قبیل دیابت، بیماری‌های خودایمنی، بیماری قلبی و سرطان منجر شود.

بسیاری از تهدیدهایی که سلامتی را به خطر می‌اندازند از عوامل خارجی همچون باکتری‌ها ناشی نمی‌شوند بلکه خوراکی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنیم نیز می‌توانند تاثیر نامطلوب و بیماری‌زا بر بدن داشته باشند.

حذف مواد غذاییِ التهاب‌زا از رژیم غذایی یا محدود کردن مصرف آن‌ها به فرد کمک می‌کند تا از سلامت خود به شکل بهتری مراقبت کند.   

در بسیاری از بیماری‌های مزمن و شایعی که التهاب نقش تحریک کننده دارد، چاقی نقطه شروع به حساب می‌آید و چاقی اغلب نتیجه زیاده‌روی در مصرف غذاهایی است که التهاب را تشدید می‌کنند. بیشتر خوراکی‌هایی که موجب التهاب می‌شوند حاوی کمترین میزان مواد مغذی هستند. غذاهای فراوری شده حاوی آرد سفید تصفیه شده و شکر سفید از جمله خوراکی‌هایی هستند که بیشترین اثرات منفی را روی بدن و سلامتی دارند. غذاهای سرخ شده و چربی‌هایی از قبیل مارگارین نیز التهاب را تشدید می‌کنند.

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند خوراکی‌هایی با خواص ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی و دیگر ترکیب‌های نگهدارنده باید جایگزین غذاهای التهاب‌زا شوند.

به گزارش یو اس نیوز، ماهی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، روغن‌های گیاهی اشباع نشده، بیشتر انواع دانه‌ها و خشکبار از جمله این خوراکی‌ها با خاصیت ضدالتهابی هستند.

سایر مواد غذایی با خاصیت ضدالتهابی که باید به منوی غذایی خود اضافه کنید شامل غلات کامل، سبزیجات سبزبرگ، گوجه فرنگی، مرکبات، انواع توت‌ و آلبالو و گیلاس هستند.