۰ نفر

هشدار؛ وزش باد نسبتا شدید فردا در تهران

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 346767
هشدار؛ وزش باد نسبتا شدید فردا در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پاک بودن هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته از وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا (۲۶ فروردین) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۵ فروردین) است، اظهار کرد: برای برخی ساعات امروز افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی صبحگاه امروز (۲۵ فروردین) شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است و به‌تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (۲۶ فروردین) انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات مشاهده شود، تصریح کرد: این شرایط پابرجا نیست و با تغییر وضعیت جوی در طول روز، وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی در برخی ساعات دور از انتظار نیست که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی در ادامه گفت: بر این اساس انتظار می‌رود طی فردا (۲۶ فروردین) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد و در برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق مشاهده شود.

به گفته وی همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۴۴ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۴ در شرایط سالم است.