۰ نفر

نجات ١٨نفر در ارتفاعات توچال

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 346426
نجات ١٨نفر در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از امدادرسانی به ١٨نفر در ارتفاعات توچال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این‌باره اظهار کرد: ساعت ١٠ و ۶ دقیقه صبح امروز حادثه مفقود شدن در کوهستان، در ارتفاعات توچال به سامانه ١٢۵ آتش نشانی تهران اعلام شد که بلافاصله گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران که در روزهای پایانی هر هفته در ایستگاه پنج تله‌کابین توچال مستقر هستند به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در محل مطلع می‌شوند که دو گروه در دو مسیر متفاوت پس از صعود به قله در حال برگشت به ایستگاه هفت بودند که به علت مه غلیظ مسیر را گم کرده و مفقود شدند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان برای یافتن این افراد به دو گروه تقسیم شدند، گفت: آتش نشانان مسیرهایی که حدس می‌زدند کوهنوردان به آن سمت حرکت کرده باشند را جست و جو کرده و بعد از مدتی موفق شدند که هر دو گروه را در دو مسیر مجزا پیدا کرده و به ایستگاه شماره هفت تله‌کابین توچال منتقل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه افراد مفقود شده ١٨ نفر بودند گفت: وضعیت جسمی این افراد مناسب بود اما چند نفر دچار سرما زدگی شده بودند که با اقدامات درمانی اولیه شرایط بهتری پیدا کرده و به ایستگاه‌های پایین‌تر منتقل شدند.