۰ نفر

مار باردار پنج متری در فلوریدا به دام افتاد +عکس

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۵۹
کد خبر: 345901
مار باردار پنج متری در فلوریدا به دام افتاد +عکس

پیتون برمه‌ای (یکی از پنج گونه مار بزرگ جهان) از دهه هشتاد که برای اولین بار در فلوریدا دیده شده، به عنوان یک گونه مهاجم شناسایی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ماموران حیات وحش در فلوریدا یک پیتون غول‌آسای پنج متر و بیست سانتیمتری حامله را اسیر کردند که گفته می‌شود بزرگ‌ترین ماری است که در این منطقه گرفته شده است.

به گزارش بی بی سی، این مار ماده ۶۳ و نیم کیلوگرم وزن داشت و حامل ۷۳ تخم بود.

محققان پارک فرستنده‌های رادیویی را به مارهای نر وصل کردند و با کمک یکی از آن‌ها توانستند به این مار ماده غول‌پیکر برسند.

محققان پارک می‌گویند که در کنار انتقال این حیوان توانسته‌اند داده‌های علمی بیشتری پیدا کنند، وسایل انتقال را بهبود ببخشند و چیزهای جدیدی در مورد قلمرو پیتون‌ها یاد بگیرند.

پیتون برمه‌ای (یکی از پنج گونه مار بزرگ جهان) از دهه هشتاد که برای اولین بار در فلوریدا دیده شده، به عنوان یک گونه مهاجم شناسایی شده است.

این حیوان بومی آسیا است اما به نظر می‌رسد که بعضی از این پیتون‌ها به عنوان حیوان خانگی به فلوریدا آورده شدند و سپس در طبیعت رها شدند. تعداد این مارها در طبیعت پس از سال ۱۹۹۲ به دنبال تخریب مراکز پرورش مار فلوریدای جنوبی در اثر طوفان اندرو بازهم بیشتر شد.

این مارها در فلوریدا دشمن طبیعی ندارند و مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آمریکا می‌گوید در "کاهش شدید" تعداد پستانداران متوسط‌الجثه فلوریدا نقش دارند.

طبق تحقیق این مرکز در سال ۲۰۱۲، از سال ۱۹۹۷ در منطقه اورگلیدز تعداد راکون‌ها ۳/۹۹ درصد، تعداد ساریگ‌ها (کیسه‌دارانی کوچک که جثه‌ای به اندازه موش تا گربه دارند) ۹/۹۸ درصد و تعداد گربه‌های دم‌کوتاه ۵/۸۷ درصد کاهش یافته است. ضمن این که کاهش قابل ملاحظه‌ای هم در تعداد خرگوش‌ها و روباه‌ها دیده شده است.

فلوریدا از راه‌های مختلفی برای کنترل پیتون‌ها استفاده می‌کند. از جمله این روش‌ها به نوشته نشریه واشنگتن پست، تشویق افراد به کشتن مارها در ملک خصوصی خود و همین طور حمایت از برنامه‌های انتقال پیتون‌ها است.

تخمین زده شده که دست‌کم ده‌ها هزار پیتون برمه‌ای الان در منطقه اورگلیدز فلوریدا زندگی می‌کنند.

مار