۰ نفر

خوراکی‌هایی که باعث می‌شوند صورتتان جوش بزند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۳۱
کد خبر: 345889
خوراکی‌هایی که باعث می‌شوند صورتتان جوش بزند

جوش زدن صورت یکی از بدترین اتفاقاتی است که حتی برخی اوقات می‌تواند یک قرار کاری مهم را کنسل کند یا مجبورتان کند از کرم‌های پوشش دهنده قوی استفاده کنید.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از انتخاب، برخی خوراکی ها به پوست صورت افراد صدماتی جدی وارد می کنند و باعث می شوند پوست صورت به شدت تخریب شود. اما چه خوراکی هایی چنین کارکردی دارند؟

_جالب است بدانید خوراکی هایی که سرشار از ویتامین c هستند باعث می شوند چهره برخی از افراد دچار جوش، التهاب، قرمزی و لک شود. البته این بییشتر نوعی آلرژی است و به این معنا نیست که نباید ویتامین c بخورید، اما در هنگام مصرف مواردی مثل کیوی و توت فرنگی افراط نکنید.

_شکلات یکی از اصلی ترین علل جوش صورت محسوب می شود. درواقع بسیاری از افرادی که مرتب شکلات می خورند. دچار جوش صورت می شوند. البته به شرطی که این شکلات ها مغزدار، چرب یا آجیلی هم باشند.

_آجیل ها نیز از شناخته شده ترین مواد غذایی هستند که در بروز جوش های صورت نقش دارند.

_سویا یکی از ناشناخته های جوش صورت است. درواقع بسیاری از افراد نمی دانند که دانه های سویا تا چه حد چرب و روغنی هستند و می توانند باعث بروز جوش صورت شوند.

_فست فودها نقشی موثر در بروز جوش صورت دارند، به ویژه اگر بیش از 2 بار در هفته مصرف شوند.

_چیپس و پفک از دیگر خوراکی های محبوب و ناسالمی است که در بروز جوش های صورت نقش ایفا می کند.

_استفاده مداوماز غذاهای سرخ کردنی و بی توجهی به مصرف غذاهای سالم مثل غذاهای آب پز و بخار پز می تواند منجر به بروز مشکلات پوستی مثل آکنه شود.

_کنجد از دیگر دانه های روغنی است که در کنار خواص متعدد خود می تواند در بروز مشکلات پوستی نقش ایفا کند.