۰ نفر

۱۰۰ روستای خوزستان به علت خطر سیلاب تخلیه شد

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۵
کد خبر: 344786
۱۰۰ روستای خوزستان به علت خطر سیلاب تخلیه شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ۱۰۰ روستای در معرض سیلاب تا کنون به صورت کلی و جزیی برای جلوگیری از خطر‌های ناشی از سیلاب در استان تخلیه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیومرث حاجی زاده روز پنجشنبه اظهار کرد: همه روستا‌های تخلیه شده دچار آبگرفتگی نشده اند بلکه به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و به خطر افتادن جان مردم خالی شده اند.

وی افزود: تاکنون ۳۵ اردوگاه اسکان اضطراری در سراسر استان و در نقاط امن برپا شده و در مناطق عشایری نیز هزاران چادر توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که همه نیرو‌های امدادی، عملیاتی، خدماتی و... زیر نظر ستاد مدیریت بحران آماده باش هستند توضیح داد: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در راستای اسکان اضطراری، کمیته نظارت و پایش را برای رسیدگی به کمبود‌ها تشکیل شده که مهمترین اولویت ما در اسکان اضطراری و سلامت افراد است.

حاجی زاده توضیح داد: همچنان به ساکنان مناطق عشایری توصیه می‌شود مناطق نزدیک به رودخانه را ترک کنند و به نقاط بلند بروند.

وی گفت: در شهرستان حمیدیه کار‌های مناسب و خوبی انجام گرفته و کوشش شده آب به روستا‌ها وارد نشود، چرا که دبی خروجی سد کرخه که افزایش پیدا کرد احتمال آبگرفتگی منازل و معابر این مناطق دور از ذهن نبود به همین دلیل برای پخش سیلاب وارد منطقه شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: در بحث ماشین آلات و استحکام بخشی سیل بند‌ها با کمبود‌هایی مواجه هستیم هر چند تا کنون یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در استان مشغول کار مهار سیلاب شده اند، ولی نیاز است که استان‌های دیگر ما را در این زمینه یاری کنند.

هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه‌های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از ۱۱ فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.