۰ نفر

نگرانی در خصوص سرریز شدن سد کرج وجود ندارد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 343607
نگرانی در خصوص سرریز شدن سد کرج وجود ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده ولی از مردم عزیز البرز و مسافران گرامی انتظار می‌رود هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی درویش پور با اشاره به تأکیدات وزیر محترم کشور مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم ویژه تعطیلات نوروز و استقبال از مسافران، افزود: بر این اساس جلسه هماهنگی مدیریت بحران پیش از تعطیلات به دستور استاندار البرز در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان ویژه تعطیلات نوروز در خصوص احتمال وقوع بحران‌های طبیعی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شد.

درویش پور گفت: مدیران دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، شهرداران و فرمانداران در تمام ایام نوروز در آماده باش کامل بوده‌اند.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروز حدود ۱۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۸۸ تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: میانگین تردد در ساعت هزار و ۷۷۴ خودرو در البرز ثبت شده و این امر ۴ برابر سایر استان‌ها است.

وی گفت: در تعطیلات امسال تاکنون ۹۲ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری استان گرفته شده و کارشناسان مربوطه پاسخگو بودند.

درویش‌پور با اشاره به اینکه استاندار محترم، معاونان و سایر مسئولان از جای جای استان بازدید میدانی داشته‌اند، افزود: چندین مورد ریزش سنگ و بهمن در محور کرج_چالوس رخ داده که با تلاش راهداران، محور در اسرع وقت پاکسازی شده است.

وی عنوان کرد: طی ۲ روز اخیر ۲ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در البرز برگزار شده و میزان آمادگی دستگاه‌ها، امکانات لازم و تدابیر ویژه برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش بینی شده است.

معاون استاندار البرز گفت: چند مورد آبگرفتگی معابر به علت شدت بارش‌ها در نقاط مختلف استان گزارش شده که با حضور شهرداری‌ها ساماندهی شده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای اسفند ماه ۹۷ تاکنون حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب از سد کرج صورت گرفت.

درویش پور خاطرنشان کرد: اکنون در سد کرج حدود ۹۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی برای سیلاب‌های احتمالی وجود دارد.

وی گفت: طی چند ماه اخیر نیز گروه‌های مختلف از آب منطقه‌ای استان از محور رودخانه‌های استان بازدید کرده و بر این اساس در این مدت حدود ۵۰ ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است.

معاون استاندار البرز افزود: ۵۰۰ حلقه چاه جذبی نیز برای جذب آب‌های سطحی و سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده است.

درویش پور گفت: تمامی مدیران ستادهای بحران استان و شهرستان‌های البرز در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: از تمامی مردم شریف البرز انتظار می‌رود که هشدارها و اخطارهای هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: مردم عزیز تا جای ممکن ظرف ۲ روز آینده از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.