۰ نفر

همه چیز درباره ساییدگی مفصل زانو

۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبر: 343049
همه چیز درباره ساییدگی مفصل زانو

ساییدگی مفصل زانو یکی از شایع‌ترین مشکلات سالمندان است. درواقع بسیاری از سالمندان در دوران بالای 50سالگی با علائم ساییدگی مفصل زانو رو به رو می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ، ساییدگی مفصل  زانو یکی از شایع ترین مشکلات سالمندان در سراسر جهان است. این مشکل گاهی بسیار دردناک و رنج آور می شود و حتی حرکت سالمندان را با مشکلاتی جدی رو به رو می کند.

اما شاید برایتان سوال باشد که چرا افراد دچار مشکلاتی مثل مشکل ساییدگی مفصل زانو می شوند:

_متاسفانه ساییدگی مفصل زانو در زنان بیشتر است

_هر اندازه وزنتان بیشتر باشد احتمال ابتلا به ساییدگی مفصل زانو بیشتر می شود

_هر اندازه سن شما بالاتر باشد ریسک ابتلا به این مشکل بیشتر است که البته زیرشاخه ای از آرتروز محسوب می شود

_تحرک نادرست و نشستن ها یا ایستادن های طولانی نیز در بروز ساییدگی مفصل زانو نقش دارند

_مسائل ژنتیکی و ارثی نیز افراد را مستعد مشکلات زانو می کند

_برخی از افراد حین ورزش یا در هنگام انجام وظایف شغلی خود دچار این عارضه می شوند

در برابر ساییدگی مفاصل چه باید کرد؟

اگر فردی دجار ساییدگی مفاصل شدهه باشد، ابتدا دچار درد و مشکلاتی مثل بیقراری پا در هنگام تحرک و به ویژه بالا و پایین رفتن از پله ها می شود.  احساس خشکی و سفتی زانو از دیگر علائم این بیماری است. فردی که دچار مشکل ساییدگی مفاصل شده در حرکت دادن اندام های آسیب دیده خود محدودیت های بیشتری دارد.گاهی برخی از بیماران دچار مشکلات حرکتی و تغییر الگوی راه رفتن می شوند.

معمولا اولین توصیه پزشکان به بیماران مبتلا به ساییدگی مفاصل کاهش وزن و ورزش های سبک مثل حرکت در استخر است. افزون بر این بهتر است این بیماران پله ها را بالا و پایین نروند و از زانوبندهای طبی استفاده کنند، نشستن روی زمین نیز به این افراد توصیه نمی شود.

برای درمان این مشکل از انواع داروهای کاهش درد تا داروهای کنترل آرتروز استفاده می شود اما معمولا توصیه می شود ورزش های سبک به ویژه ورزش در اب انجام شود. برخی پزشکان تزریق انواع ژل ها را در پا توصیه می کنند و در نهایت قوی ترین راهکار جراحی است.