۰ نفر

آدامس جویدن خوب است یا بد؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۰۱
کد خبر: 342135
آدامس جویدن خوب است یا بد؟

بسیاری از افراد عادت دارند در طول روز آدامس بجوند و سوالی که مطرح می شود این است که آدامس جویدن خوب است یا بد؟ پاسخ دادن به چنین سوالی بسیار دشوار است اما هر فرد بنا به شرایط خود می‌تواند یک نتیجه متفاوت بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، آدامس جویدن در همه گروه های سنی و در بسیاری از جوامع رواج دارد اما افراط در جویدن آدامس عوارضی هم دارد. برای مثال افراط در جویدن آدامس های شیرین به مرور اعتیاداور و خطرناک شده و افراد را مستعد بیماری هایی مثل قند و چاقی می کند.

برخی از افراد به ویژه افرادی که مشکلات فک و دهان و دندان دارند با مصرف مداوم آدامس دچار درد شدید فک، درد دندان و مشکلاتی در آرواره خود می شوند. افزون بر این ها برخی از افراد با مشکل در بلع یا جویدن غذا رو به رو می شوند و حتی مینای دندان هایشان حساس تر از حد معمول می شود.

اما آدامس ها همیشه منفی نیستند. گاهی برخی از آدامس ها باعث لاغری می شوند البته مشروط بر آن که فاقد قند و شکر باشند. عده ای نیز معتقدند جویدن آدامس به باز شدن افکار و تمددد اعصابشان کمک می کند و حتی وقتی خواب آلود هستند، کمک می کند بیدار بمانند. آدامس جویدن بعد از غذا نیز به هضم آن کمک می کند و از این نظر مثبت ارزیابی می شود.