۰ نفر

لباس سنتی ایران بر تن ملکه برونئی +عکس

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۴۲
کد خبر: 341780
لباس سنتی ایران بر تن ملکه برونئی +عکس

بانوی طراح ایرانی با الهام از هفت شهر عشق برای ملکه برونئی و ستارگان سینما بلوچ دوزی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدتی است که نام بانو مهلا زمانی، طراح لباس ملکه برونئی بر پایه طرح قومیتی بلوچ بر سر زبانها افتاده است چرا که او توانایی این را دارد تا لباس های قومیتی ایرانی را با طرح های مدرن تلفیق کند و طرحی زیبا بیافریند.

اما شهرت او فقط به اینجا ختم نمی شود. مهلا زمانی نیا فارغ التحصیل بانکداری از انگلیس طراح لباس ایرانی است که تاکنون در فستیوال های متعددی شرکت کرده است. این بانو فارغ التحصیل رشته طراحی لباس و دکوراسیون از موسسه Pitman انگلستان نیز می باشد. او تاکنون در رابطه با طراحی لباس پژوهش های بسیاری انجام داده است و شش جلد کتاب با عنوان «دایره المعارف لباس در گذرگاه تاریخ ایران و تاثیرات آن بر جهان» تالیف کرده است که در رابطه با تاریخ  ادوار مختلف در ایران است و به عنوان منابعی برای بهره گیری دانشجویان و محققان داخلی و خارجی چاپ شده است.

15

به تازگی خانم مهلا زمانی در تهران از لباس ملکه برونئی که توسط  تیم وی طراحی و دوخته شده، رونمایی کرده است. موفقیت این طراح ایرانی ما را بر آن داشت تا مصاحبه کوتاهی با وی ترتیب دهیم.

16

به گزارش اسپوتینک، در اینجا جزییاتی از کارهای این بانوی هنرمند ایرانی را می‌خوانید.

چطور شد که برای طراحی لباس ملکه برونئی انتخاب شدید؟

من اصولا به کارهای فرهنگی علاقه دارم و در زمینه لباس بلوچ فعالیت های بسیاری کرده ام.

در هشتمین جشنواره بین المللی انقلاب که در چابهار برگزار شد، ۲۱ کشور حضور داشتند و غرفه من در این جشنواره برنده اعلام شد. به همین سبب همسر سفیر ایران در برونئی به غرفه من مراجعه نموده و از کارهای من دیدن کردند. پس از دریافت شماره و صحبت هایی که انجام شد، قرار شد که من به سبک بلوچ برای ملکه برونئی لباسی طراحی کنم و به این ترتیب این کار انجام شد.

تا به حال برای چند نفر از افراد مشهور و ثروتمند لباس طراحی کرده اید؟

من از سال ۲۰۰۴ برای سلبریتی ها و افراد مشهوری طراحی لباس کردم که از جمله معروفترین آنها  کاترین زیتا جونز، شیرین عبادی برای دریافت جایزه نوبل و صبا کامکاران برای کنسرت برلین، خانم های پارلمان ایتالیا و… می باشد.

چه تجربه ی جالبی در طراحی لباس ملکه برونئی بدست آوردید؟

من می دانستم که برونئی یک کشور مسلمان است و باید برای ملکه آن لباسی پوشیده طراحی کنم. من با الهام از اساس کاخ چغازنبیل در شوش و هفت شهر عشق لباسی برای ایشان طراحی کردم که مورد پسند واقع شد.