۰ نفر

چرا پدران خوشبخت‌ترند؟

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱:۲۶
کد خبر: 340501
چرا پدران خوشبخت‌ترند؟

بر اساس مطالعه ای که به تازگی انجام شده، پدرها نسبت به مادرها بیشتر احساس خوشبختی می کنند و رضایت آن ها از زندگی بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک، مادرها به خرید روزانه می روند، به فرزندان رسیدگی می کنند و کارهای خانه را انجام می دهند، پدران اگر بتوانند ( یا بخواهند) به آن ها کمک می کنند. در اکثر جوامع این کلیشه که فقط مادر مسئول رسیدگی به خانه و فرزندان است در حال از بین رفتن است و پدرها، به تازگی مشارکت بیشتری در این امور دارند. ولی با این حال، این کلیشه در ذهن افراد چنان نقش بسته که تغییر ذهنی آن بسیار دشوار است. تیم محققان دانشگاه ریورساید کالیفرنیا در مطالعه خود که نشریه های revuePersonality و Social Psychology Bulletinچاپ شده، به این نتیجه رسیده اند که این باور و پیش زمینه ذهنی که مسئولیت فرزندان و امور خانه را از دوش پدران بر می دارد، بر روحیه پدران و مادران تاثیر می گذارد.

این تحقیق، نتیجه ی سه مطالعه انجام شده بر روی بیش از 18 هزار نفر است که در آن میزان سلامت روحی، معیار های سلامت عاطفی، میزان رضایت از زندگی و میزان علائم افسردگی این افراد تجزیه، تحلیل و با یکدیگر مقایسه شده است.

دو مطالعه اول، زوج های بدون فرزند را با پدران و مادران مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که پدران شادتر از مردانی هستند که فرزندی ندارند. در مطالعه سوم، پدران و مادران از نظر وضعیت و سلامت روحی با یکدیگر مقایسه شده اند و مشخص شد که پدران در خین مراقبت از فرزندان خود، رضایت بیشتری دارند. در واقع محققان این مططالعه معتقدند چون پدران به وقتی که با فرزندان خود می گذرانند به عنوان یه وظیفه دیگر و اضافی نگاه نمی کنند، رغبت بیشتری نشان می دهند و رضایت بیشتری تجربه می کنند.