۰ نفر

بارش برف سیاه +تصاویر

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 338206
بارش برف سیاه +تصاویر

این برف آلوده به حجم زیادی از غبار زغال‌‌ سنگ موجود در جو این منطقه است که با شروع بارندگی، اکنون چهره‌‌ زمین را نیز سیاه‌‌پوش کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، این روزها در حالی بارش برف در سیبری آغاز شده است که برخی از ساکنین محلی به‌‌جای تماشای منظره‌‌ای سفید و درخشان، کابوسی سیاه و دردناک را تجربه می‌‌کنند.

این اتفاق که در حوضه زغال‌‌ سنگی روسیه روی داده، به تصویری هولناک از عواقب زندگی صنعتی تعبیر شده است.

درون حوزه‌‌های استخراج زغال‌ سنگ واقع در کمروف (جنوب غربی سیبری)، سه شهر هستند که زیر یک لایه‌‌ ضخیم و سیاه از برفی سمی مدفون شده‌اند. این برف آلوده به حجم زیادی از غبار زغال‌‌ سنگ موجود در جو این منطقه است که با شروع بارندگی، اکنون چهره‌‌ زمین را نیز سیاه‌‌پوش کرده است.

ولادیمیر اسلیویاک، رئیس مشترک گروه حفاظت از محیط زیست روسیه می‌‌گوید: در تمامی اوقات، گرد و غبار زیادی اینجا وجود دارد. تنها وقتی که برف شروع به باریدن می‌‌کند، این آلودگی به چشم می‌‌آید. بااین‌حال، در سایر‌‌ اوقات سال این آلودگی همچنان وجود دارد.

در شبکه‌های اجتماعی روسیه نیز تصاویری ناخوشایند از این پدیده‌‌ منتشر شده که به‌‌زعم کاربران واقعه‌‌ای آخرالزمانی توصیف شده است تا آنجاکه برخی از کاربران این پدیده را برفی در جهنم خطاب کرده‌‌اند.