۰ نفر

بلیت سینما شناور می‌شود

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
کد خبر: 337992
بلیت سینما شناور می‌شود

افزایش قیمت بلیت سینماها معمولاً هر ساله اتفاق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ضیاء هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با بیان این که قیمت سال جدید هنوز قطعی نشده، درباره طرح موجود گفت: بلیت‌های سینمای سال آینده از 6 هزار تومان تا 26 هزار تومان متغیر هستند.

اما بلیت سینماها هرساله و با توجه به تورم تا حدی افزایش پیدا می‌کند. روز 28 بهمن‌ماه امسال بود که فرجی، سخنگوی شورای صنفی درباره افزایش بلیت سینما در سال 98 سخن گفت. البته وی بعد از اعلام این خبر صحبت‌های خود را تکمیل کرد و گفت:«این خواسته تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار است، وگرنه همه باید منتظر ابلاغ و دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم. هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده که بهای بلیت سینماها برای سال آینده افزایش پیدا کند.» اما این افزایش قیمت، تنها مختص سال 98 نیست، بلکه در سال‌های گذشته هم شاهد روند این افزایش‌ها بوده‌ایم.

سید ضیاء هاشمی، دبیر شورای‌عالی تهیه‌کنندگان درباره افزایش نرخ بلیت سینماها، گفت: با توجه به تورم روز به روز و حتی ساعت به ساعت، ما متأسفانه شاهد افزایش قیمت اجناس مایحتاج مردم هستیم و این افزایش قیمت تأثیر مستقیم بر قیمت تولید آثار سینمایی دارد. تورم افسارگسیخته علاوه بر تأثیر در صنایع مختلف و بازار تجارت فاجعه‌ای برای هنر _ صنعت سینما هم به وجود آورده است.

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش تعداد مخاطبان اشاره کرد و گفت: راه‌هایی را هم اندیشیده‌ایم تا دچار کاهش مخاطب نشویم. به‌طور مثال اقشاری که در روز، وقت آزادتری دارند یا محصل و دانشجو هستند می‌توانند در ساعات صبح که بلیت قیمت پایین‌تری دارد به سینما بروند. از چهار بعد از ظهر تا هفت شب قیمت تا حدودی بیشتر می‌شود و از هفت شب تا یازده شب قیمت واقعی بلیت سینما درنظر گرفته شده است. البته این تصمیمات هنوز مصوب نشده و تنها طرحی است که در نظر گرفته شده است. انشاءالله با همکاری انجمن سینماداران به نتیجه‌ای مطلوب‌ می‌رسیم.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: بلیت‌های سینمای سال آینده از 6 هزار تومان تا 26 هزار تومان متغیر هستند. یعنی افزایش بلیت‌ها به این معنا نیست که همه سینماها قیمت‌های بالایی داشته باشند. بلکه معنایش این است که این ارقام شناور و پیشنهادی هستند تا مخاطب قدرت انتخاب داشته باشد. بعد از تصویب این پیشنهادات و تصویب کامل شورای‌عالی تهیه‌کنندگان و انجمن سینماداران، نظر دولت به‌عنوان جایگاه حقوقی اعلام می‌شود. اما به‌طور یقین در نظر داریم که حقوق مردم را ضایع نکنیم.