۰ نفر

علل پف چشم‌ها پس از بیدار شدن از خواب چیست؟

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 335318
علل پف چشم‌ها پس از بیدار شدن از خواب چیست؟

پف چشم‌ها پس از بیدار شدن از خواب می‌تواند عللی متعدد داشته باشد. برای مثال کم خوابی، مشکلات گوارشی و .. می‌توانند در این مشکل نقش داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، هیچ چیز به اندازه یک ظاهر به هم ریخته، چشمهای پف کرده و صورت غمگین، صبح شما را ناخوشایند نمی کند. اما چرا برخی از صبح ها چشم های ما پف دارد؟

شاید مهمترین علت پف کردن چشمها این باشد که شما کم خوابی دارید. مشکلات مرتبط با کم خوابی می تواند به شدت روی حالت چشم ها و پف کردن چشم ها تاثیر داشته باشد.

اغلب افردی که مشکل تیروئیدی دارند نیز، حالت پف کردگی چشم ها را به ویژه در ساعات ابتدایی روز تجربه می کنند. مشکل عفونت چشم نیز می تواند در پف کردن چشم ها نقش داشته باشد.

آلرژی های فصلی نیز در بروز تورم چشم ها نقش دارد، بنابراین می توانید با درمان آلرژی با پف کردگی چشم های خود مبارزه کنید. گریه کردن و حالات فشردگی چشم ها نیز در بروز پف چشم ها نقش دارد.

جالب است بدانید کم آبی بدن نیز می تواند منجر به مشکل پف کردن چشم ها شود. درواقع اگر به اندازه کافی آب ننوشید ممکن است دچار مشکل پف کردن چشم ها شوید.

سعی کنید مرتب چشمان خود را ماساژ ملایم دهید، از فشردن محکم پلک ها و چشم ها بپرهیزید، روی پلک های خود یخ بگذارید و به پلک های خود استراحت دهید.