۰ نفر

برای بار دوم؛

سیگنال‌های رادیویی مرموز فضایی رصد شد

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 328367
سیگنال‌های رادیویی مرموز فضایی رصد شد

گروهی از ستاره شناسان کانادایی برای دومین بار سیگنال های رادیویی تکرارشونده ای را رصد کردند که منشا آن کهکشانی است که ۱.۵ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد.

به گزارش دیلی میل، برای دومین بار امواج سیگنال های رادیویی عجیبی در فضا رصد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ستاره شناسان جزئیات سگینال های مرموزی را رصد کرده که منبع آنها کهکشانی دوردست است این کشف جدید در نشریه «نیچر» منتشر  شده است.

به هرحال ستاره شناسان طی سه هفته در تابستان گذشته ۱۳ فلش از سیگنال رادیویی را به وسیله یک تلسکوپ رادیویی(Canandian Hydrogen Intensity Mapping Expriment) رصد کردند. آنها متوجه شدند یکی از امواج رادیویی تکرار می شود.  

 آخرین سیگنال های ردیابی شده از کهکشانی منتشر شده اند که ۱.۵ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارند. محتمل ترین توضیح درباره این سیگنال ها آن است که توسط اشیایی قدرتمند در فضا به وجود آمده اند.

 ماهیت دقیق و منشا این امواج رادیویی در فضا مشخص نیست.  

امواج رادیویی سریع یا FBR امواجی هستند که به نظر می رسد موقت و تصادفی باشند و به همین دلیل نه تنها رصد آنها مشکل است بلکه مطالعه آنها نیز کار دشواری است.

 برخی از دانشمندان  معتقدند سیاهچاله ها یا ابرستاره های نوترونی عمیق مسئول ایجاد این امواج رادیویی هستند اما عده ای دیگر فرضیه های عجیب تر ارائه می کنند.