۰ نفر

دبیر کارگروه مد و لباس کشور:

عکاسی مدلینگ با تصویر انسانی تخلف است

۶ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 325007
عکاسی مدلینگ با تصویر انسانی تخلف است

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه در حال حاضر عکاسی مدلینگ با تصویر انسانی مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود، گفت: تهیه و چاپ ژورنال‌های لباس با توجه به چارچوب‌های تعیین شده بلامانع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور در دومین همایش تخصصی کارشناسان حوزه مد و لباس استان‌ها با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی طراحی مد و لباس به معنای گذراندن دوره‌های کلاسیک نیست، گفت: این دوره‌های آموزشی کارگاهی ارتباطی با آموزش طراحی مد ندارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مد و لباس از سوی ارگان‌ها بدون هماهنگی این کارگروه تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: این تخلفات را پیگیری می‌کنیم.

قبادی از پیگیری این کارگروه برای اخذ معافیت‌های مالیاتی در حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که از سال ۹۸ نمایشگاه‌های مد و لباس از سوی مؤسسات مد و لباس برگزار شود.

وی ادامه داد: عملکرد بخش خصوصی در حوزه مد و لباس بسیار مثبت بوده به طوری که در سال ۹۶، این بخش با ۴۰ میلیارد تومان گردش مالی با برگزاری نمایشگاه‌ها هیچ هزینه‌ای برای کارگروه مد و لباس ایجاد نکرده‌اند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه برای جذب بیشتر فعالان مد و لباس بهتر است ادارات استانی پیشنهاد کسب مجوز یکساله را برای شروع فعالیت داشته باشند، ابراز داشت: به فعالان توصیه کنید از همان ابتدای فعالیت به دنبال ایجاد خانه مد باشند.

قبادی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های لباس دانش‌آموزی نیازمند آیین‌نامه برگزاری است، گفت: پیش‌نویس‌های این آیین‌نامه با وزارت آموزش و پرورش رد و بدل شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر عکاسی مدلینگ با تصویر انسانی مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود اما تهیه و چاپ ژورنال‌های لباس با توجه به چارچوب‌های تعیین شده بلامانع است.