۰ نفر

ورود فضاپیمای ناسا به کمربند کویپر

۶ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 324959
ورود فضاپیمای ناسا به کمربند کویپر

فضاپیمای New Horizons در حال تکمیل مسیر خود به سوی کمربند کویپر است و قرار است در شب سال نو میلادی و اولین روز سال نو پروازی در ارتفاع پایین بر فراز جرم فضایی Ultima Thule واقع در کمربند کویپر داشته باشد.

به گزارش ساینس دیلی، کمربند کویپر یک کمربند متشکل از اجرام دنباله دارمانند، در ورای مدار نپتون است که در فاصله 42 واحد نجومی از خورشید قرار دارد. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فضاپیمای New Horizons در سال 2006 میلادی با هدف پرواز در نزدیکی سیستم پلوتو و مطالعه آن به فضا پرتاب شد و در سال 2015 میلادی ماموریت شناسایی خود را آغاز کرد. این فضاپیما در سال 2016 آخرین اطلاعات مربوط به پلوتو را به زمین فرستاد و مسیر خود را به سوی کمربند کویپر ادامه داد تا اطلاعات بیشتری را گردآوری کند. 
بر اساس تخمین متخصصان، این فضاپیما راس ساعت 12 و 33 دقیقه صبح روز اول ژانویه 2019 میلادی به جرم فضایی Ultima Thule می رسد که حدود 1.6 میلیارد کیلومتر دورتر از پلوتو قرار دارد. 
پیش از این گروه هدایت کننده این فضا پیما با استفاده از تلسکوپ LORRI که در این فضاپیما نصب شده است، اطراف Ultima Thule را برای شناسایی اجرام خطرناک جست وجو کردند. محققان ناسا در تاریخ 20 دسامبر تصاویری را از LORRI منتشر کردند که نشان می داد جرم فضایی Ultima Thule بزرگتر شده است.
قرار است New Horizons در فاصله ای سه برابر نزدیکتر از آنچه که پلوتو را رصد کرد، از فراز جرم فضایی Ultima Thule عبور کند.