۰ نفر

دمای هوای مازندران تا15 درجه کاهش می‌یابد

۵ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۳۰
کد خبر: 324823
دمای هوای مازندران تا15 درجه کاهش می‌یابد

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از سرد شدن هوای استان طی روزهای آغازین هفته آینده با ورود سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد که کاهش دما در بعضی مناطق بین 13تا 15درجه سانتی گراد خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این اطلاعیه، سامانه بارشی و سرد از اواخر روز جمعه وارد مازندران می شود و از روز شنبه با تشدید این سامانه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش های شدید باران خواهند بود که در ارتفاعات به صورت بارش برف است.

در این اطلاعیه با اعلام این که بارندگی در غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت سطحی در این مناطق هم پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز و تا اوایل روز جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری برای استان پیش بینی می شود که در برخی مناطق بخصوص ارتفاعات با باد گرم جنوبی و شرقی همراه است، 
محمد رضا رضوی ادامه داد: دمای هوا نیز در روز پنجشنبه به گرم ترین میزان خود خواهد رسید و در برخی مناطق تا 28 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش می یابد.
وی افزود: از عصر روز جمعه با نفوذ سامانه قوی بارشی به استان مازندران، ابتدا از مناطق غربی و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی شاهد بارش مستمر باران و وزش باد خواهیم بود که در ارتفاعات با بارش برف همراه است.
مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد که روز شنبه با استقرار سامانه سرد بارشی برای تمام مناطق مازندران بارش باران، کاهش محسوس دما و وزش باد پیش بینی می شود.
رضوی تاکید کرد که دمای هوا در این مدت بین 13 تا 15 درجه سانتی گراد در مناطق مختلف استان نسبت به روز پنجشنبه کاهش می یابد.
وی گفت که شرایط دریای خزر هم در گذر از روز جمعه تا روز یکشنبه مواج می باشد و با توجه به توفانی بودن دریا شرایط برای ماهی گیری و دیگر فعالیت های دریایی مساعد نیست.
هم اکنون آسمان تمامی نقاط استان صاف تا نیمه ابری است پل سفید با 22 درجه گرم ترین و بلده نور با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین مناطق استان هستند.