۰ نفر

سرقت از منزل افزایش یافته است

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 324415
سرقت از منزل افزایش یافته است

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: با توجه به نوسانات بازار و افزایش قیمت طلا و ارز و نگهداری آنها در منزل، میزان سرقت از منزل در ماه های اخیر هفت تا هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا موذن روز سه شنبه با هشدار به شهروندان در مورد افزایش میزان سرقت منزل افزود: شهروندان با هوشیاری و کسب آگاهی می توانند کام سارقان منزل را تلخ کنند و باید از نگهداری طلا و ارز در منزل اجتناب کنند.

وی ادامه داد: هموطنان باید از نگهداری ارز و طلا و همچنین میزان زیاد پول در خانه جدا خودداری کنند و مراقبت از اموال خود را به صندوق امانات بسپارند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اضافه کرد: افرادی که تمام نقدینگی خود را در منزل نگهداری می کنند با یک بار سرقت، کل دارایی خود را از دست می دهند چرا که این افراد، شرایط سرقت را برای سارقان فراهم می کنند و سارقان به راحتی محل نگهداری این اقلام را در منازل می شناسند.

سرهنگ موذن ادامه داد: افراد با خریداری خودرو، اولین کاری که باید انجام دهند، بیمه کردن آن است و به سرعت خودروی خود را بیمه می کنند اما هزینه ای برای نگهداری اموال با ارزش خود نمی پردازند در صورتی که اگر برای جلوگیری از سرقت، هزینه کنیم، سود کرده ایم.

وی افزود: هر فردی در ابتدا باید پلیس خودش باشد و از وقوع سرقت پیشگیری کند آن هم با هزینه کردن در مواردی از جمله نصب قفل های دو زبانه در ورودی که با کارت یا سایر وسایل باز نمی شود، نصب دوربین های مدار بسته در ساختمان، نصب درهای ضد سرقت و در نهایت سپردن اقلام گرانقمیت از جمله ارز و طلا و پول در صندوق های امانت بانک ها، هر چه موانع ورود سارقان بیشتر شود، آنها در رسیدن به مقصود خود بیشتر ناکام خواهند ماند.

سرهنگ موذن در رابطه با کمبود صندوق امانت بانکها، گفت: جلسات مختلفی با بانک مرکزی داشته و تاکید کرده ایم تا به بانک های عامل اعلام کنند صندوق های امانت خود را گسترش دهند؛ بر این اساس این صندوق ها در حال گسترش است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با توصیه به هموطنان برای پیشگیری از وقوع سرقت از منزل، گفت: هنگام ترک منزل برای عزیمت به مسافرت یا برای چند ساعت، در صورت امکان، سعی شود با استفاده از تایمر، روشنایی منزل به هنگام شب به طور متناوب تامین شود.

وی گفت: منزل خود را برای سرکشی و استفاده خدماتی به افراد مطمئن بسپارید و در صورت امکان در اتاق های داخل ساختمان را قفل و تنها کلید در ورودی ساختمان و درِ اصلی را به افراد مورد اطمینان بسپارید.

موذن ادامه داد: راه های ورودی و خروجی منزل خود از قبیل کانال کولر و نورگیر را با محافظ مطمئن پوشش دهید و برای حفاظت بیشتر از منزل می توانید توپی قفل های سوئیچی را به وسیله لوله بپوشانید یا توپی قفل را با بدنه همسطح کنید. تمام پنجره های قابل دسترسی، نورگیرها و پاسیوها را به حفاظ مقاوم تجهیز کنید به ویژه در طبقات پایین که سارقان از طریق پریدن روی بالکن یا لوله گاز برای دسترسی به منزل استفاده می کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی، اضافه کرد: در مورد افرادی که به عنوان مامور سازمان های مختلف به منزل شما مراجعه می کنند، وسواس بیشتری به خرج دهید و قبل از شناسایی کامل و رویت مدارک آنها از ورود این افراد به داخل منزل خودداری کنید. کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن آن در محل هایی از جمله زیر جاکفشی و سایر محل های قابل دسترسی اجتناب کنید.