۰ نفر

معاون آموزشی وزیر علوم:

کنکور برای ۱۵درصد رشته‌ها برگزار می‌شود

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۱
کد خبر: 323106
کنکور برای ۱۵درصد رشته‌ها برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کنکور از سال آتی به تدریج حذف می‌شود، گفت: حدود ۱۵ درصد رشته‌های دانشگاهی پرمتقاضی با کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجتبی شریعتی نیاسر امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۸۵ درصد رشته‌های تحصیلی از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند که رشته‌های موجود در این مراکز، اواخر دی ماه به اطلاع عموم متقاضیان می‌رسد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای کسانی که در کنکور برای رشته‌های تحصیلی پرمتقاضی نام‌نویسی کنند وجود ندارد، اظهار کرد: همه متقاضیان می‌توانند هم برای پذیرش با سوابق تحصیلی اقدام کنند و هم برای رشته‌های متقاضی کنکور دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به طرح «آمایش آموزش عالی» نیز گفت: اصلی‌ترین مبحث در این خصوص کیفی‌سازی دانشگاه‌هاست که به همین دلیل، دیگر مجوزی برای ایجاد مراکز آموزش عالی صادر نمی‌شود و از طرف دیگر، به شدت به دنبال ایجاد استانداردها در این مراکز هستیم.

شریعتی نیاسر اضافه کرد: سطح‌بندی دانشگاه‌ها تکاپوی زیادی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایجاد کرده و این چراغ روشنی برای سال‌های آتی در موضوع کیفیت امور آموزشی نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز تصریح کرد: از سال گذشته، در مجموع مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌ها لغو امتیاز و مجوز شده‌اند و در مورد دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم به شدت به دنبال کیفی‌سازی هستیم و تاکنون نیز ۴۵ واحد در این زمینه لغو مجوز یا منحل شده‌اند و یا به ظرفیت صفر رسیده‌اند تا خود را با شرایط استاندارد و سایر دانشگاه‌ها یکسان کنند‌.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به طرح بومی‌گزینی دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو نیز گفت: سیاست بومی‌گزینی باید بازنگری شود و ما نیز درصدد اصلاح این سیاست هستیم و می‌دانیم برای استان‌های محروم و مرزی این موضوع مطلوب نبوده و باید بازتعریف شود.