۰ نفر

تحصیل یک سوم اساتید برجسته آمریکایی در خارج از ایالات متحده

۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 320083
تحصیل یک سوم اساتید برجسته آمریکایی در خارج از ایالات متحده

نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، یک استاد از هر 3 استاد برجسته آمریکایی مدرک کارشناسی خود را از خارج از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، یک استاد از هر 3 استاد برجسته آمریکایی مدرک کارشناسی خود را از خارج از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده اند.

محققان هشدار داده‌اند، شوق تحصیل در خارج از مرزهای کشور می‌تواند زمینه مهاجرت را فراهم کند و استعدادهای علمی را تحت تأثیر قرار دهد. 

این مطالعه جدید تأیید می‌کند، نسبت اساتید نخبه‌ای که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، در بعضی از رشته‌ها مانند ریاضی بسیار بالاتر از دیگر رشته‌های تحصیلی است. 

به گفته آکادمی که این پژوهش را بر عهده داشته، در شرایط سیاسی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مؤسسات و دانشگاه‌های ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری ممکن است دچار مشکل در حفظ کارشناسان و اساتید نخبه خود در سال‌های پیش رو شوند.

تلگا یورت، استاد اقتصاد در دانشگاه فنی استانبول، اطلاعات مربوط به آموزش بیش از 14 هزار استاد عالی از 48 دانشگاه برتر ایالات متحده را که توسط رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه شانگهای تعریف شده است را جمع آوری کرد و دریافت: 34.5 درصد از اساتید برجسته دوره کارشناسی و 12.5 درصد از اساتید نخبه دوره دکتری خود را در خارج از مرزهای ایالات متحده گذرانده‌اند.