۰ نفر

کاهش آلودگی هوا از بعدازظهر امروز

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 319891
کاهش آلودگی هوا از بعدازظهر امروز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:با توجه به بارش ها در اکثر شهرهای کشور، آلودگی هوا از بعدازظهر امروز پنجشنبه درشهرهای صنعتی کاسته می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ کبری رفیعی افزود: در استان تهران نیز از شدت آلودگی هوا به دلیل بارش هایی که در این استان پیش بینی شده است کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز بارش ها در نیمه غربی کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

رفیعی ادامه داد: همچنین شاهد بارش باران با شدت کمتری در تهران، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، غرب سمنان، قم و غرب اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در استان های ایلام، خوزستان کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش ها به صورت رگباری و وزش باد شدید و لحظه ای است، اظهار داشت: همچنین بارش ها از فردا جمعه و شنبه در دامنه جنوبی البرز و سواحل شرق ادامه دارد. از نظر شرایط دمایی از بعدازظهر فردا 4 تا 6 درجه هوا در نوار شمالی کشور سردتر می شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در سه روز آینده در مناطق کوهستانی و مرتفع شمال، غرب البرز و زاگرس مرکزی بارش برف و کولاک را خواهیم داشت، افزود: از اواخر چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه در مسیرهای کوهستانی دامنه های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و از پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.

وی درباره هوای تهران نیز گفت: امروز در برخی ساعات وزش باد و بارش پیش بینی شده ؛ حداکثر دما در تهران امروز پنجشنبه 14 درجه و فردا جمعه کمینه دمای تهران به 5 درجه می رسد.

رفیعی گفت: امروز پنجشنبه در استان های بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. با توجه به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها، افزایش حجم آب رودخانه ها یا سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد، هشدارهایی هم در این زمینه داده شده است.