۰ نفر

معاون پلیس راهور ناجا عنوان کرد:

کاهش تلفات ناشی از تصادفات

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 318636
کاهش تلفات ناشی از تصادفات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات، گفت: تعداد کشته شدگان به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافته است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  سرهنگ عین‌الله جهانی شامگاه جمعه در یادواره قربانیان حوادث ترافیکی در استان زنجان افزود:  آمار حوادث رانندگی در کشور بسیار بالا است.

وی اظهار کرد: کشته شدن ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در اثر حوادث رانندگی در کشور آمار بسیار بالایی است و باید فرهنگ درست رانندگی در کشور تقویت شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موتورسواری در شهرها به یک معضل جدی تبدیل شده و  هم‌اکنون موتورسواران در رتبه دوم حوادث قرار دارند و بیشتر کشته‌شدگان موتورسواری جوانان هستند که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

جهانی تاکید کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه ساز برون شهری در کشور وجود دارد و باید این نقاط ایمن سازی شود و تحقق این امر مهم به اعتبار زیادی نیاز دارد.

وی افزود: آمار تلفات جاده‌ای در کشور سیر نزولی یافته و این آمار نشان از بهبود وضعیت رانندگی در کشور دارد. هم‌اکنون ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد و خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافته و باید کمک کنیم تا تعداد کشته شدگان در تصادفات باز هم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه عابرین پیاده آسیب پذیرترین گروه در حوادث ترافیکی شهری هستند، افزود: بیش از ۷۰ درصد کل سوانح رانندگی مربوط به خطای انسانی است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور برفرهنگ سازی بستن کمربند ایمنی تاکید کرد و افزود: استفاده از کمربند ایمنی در داخل شهرها برای سرنشینان جلو اجباری شده اما این مهم در جاده ها و بزرگرراه ها برای تمام سرنشینان الزامی است که باید جدی گرفته شود.

جهانی ابراز کرد: براساس آمارهای ارائه شده در سال گذشته هشت درصد جان باختگان تصادفات رانندگی کشور کودکان زیر ۱۰ سال بودند که به علت نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرت شدند.

وی افزود: براساس بررسی ها کلاه های استفاده شده از سوی موتورسواران کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع موجب می شود هنگام وقوع سانحه تصادف، به سر صدمه بیشتری وارد شود و هر چه موتورسواران کلاه بهتر و با کیفیت تری استفاده کنند، به همان میزان شدت آسیب ها کمتر می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا  تصریح کرد: تقاضای انواع گواهینامه های رانندگی در سال ۹۶ نسبت به سال ۸۵ روند افزایشی دارد و تعداد خودروها از هفت میلیون به ۳۳ میلیون دستگاه افزایش یافته است.