۰ نفر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

تهران در برابر حوادث کوچک آمادگی ندارد

۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 318514
تهران در برابر حوادث کوچک آمادگی ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه تهران در برابر حوادث کوچک نیز آمادگی ندارد، گفت: سوله‌های مدیریت بحران همچنان در اختیار تهیه‌کنندگان تلویزیونی قرار داشته و بازپس‌گیری نشده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، سلمان خدادادی با انتقاد از اینکه تهران نه تنها آمادگی لازم برای مقابله با حوادث بزرگ را ندارد بلکه از آمادگی برای مقابله با حوادث کوچک نیز برخوردار نیست، گفت: وقتی با بارش باران و برف تهران قفل می شود و مدیریت بحران از عهده مدیریت آن برنمی آید چگونه می تواند زلزله 7 ریشتری را مدیریت کند.

مدیریت بحران هیچ گونه آمادگی در برابر زلزله احتمالی پایتخت را ندارد

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیریت بحران هیچ گونه آمادگی در برابر زلزله احتمالی پایتخت را ندارد، افزود: متاسفانه سوله های مدیریت بحران به تهیه کنندگان صدا و سیما اجاره داده شده و بازپس گیری نشده اند در صورت وقوع زلزله احتمالی اسکان مردم با مشکل مواجه خواهد شد؛ 80 درصد سوله های مدیریت بحران شهرستان ها ناقص هستند و هنوز تکمیل نشده اند به گونه ای که چهارسال گذشته اعتباری را به این منظور پیش بینی کردند اما هنوز ساخته نشده اند.

وی با انتقاد از اینکه ساخت برج های 15 طبقه در خیابان های 12 و کوچه های 6 متری امدادرسانی به حادثه دیدگان را با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: با تخریب ساختمان ها حتی تردد عابران با مشکل مواجه می شود و هیچ خودرویی امکان رفت و آمد و امدادرسانی به حادثه دیدگان را ندارد بنابراین تعداد تلفات بسیار زیاد خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید با مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند، گفت: رییس ستاد بحران رییس جمهور بوده و وزیر کشور در نبود ایشان انجام وظیفه می کند.

زیرساخت های تهران فنی نیست

خدادادی با تاکید بر اینکه زیرساخت های تهران فنی نیست، تصریح کرد: 30 سال است که تراکم فروشی در پایتخت باب شده و و برخی از مشکلات تهران به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط و استانداردسازی در گذشته اتفاق افتاده بنابراین طبیعی است که در زمان بحران امکان امدادرسانی به مردم وجود نداشته باشد و خسارت های ناشی از بی توجهی به ضوابط شهرسازی به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، ادامه داد: انتظار می رود تدابیری اتخاذ شود که بتوان در زمان بحران به مردم خدمات رسانی کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عملیات خاک برداری پلاسکو 10 روز طول کشید، گفت: هر چند مسئولان باید از این حادثه درس عبرت می گرفتند اما متاسفانه همچنان بحران ها مورد غفلت قرار می گیرند.