۰ نفر

برف و باران در راه است

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 316942
برف و باران در راه است

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران طی سه روز آینده در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، از ورود یک سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی امروز خبر داد و گفت: با ورود این سامانه ابتدا استان‌های واقع در این مناطق و به تدریج در غرب و بخش‌هایی از شمال غرب شاهد بارش باران و گاهی وزش باد خواهیم بود.

وی در ادامه توضیح داد: بعدازظهر امروز فعالیت این سامانه به بخش‌های مرکزی کشور در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد رسید و این شرایط تا بعدازظهر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر جمعه با نفوذ جریان سرد شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر در استان‌های ساحلی شاهد بارش باران و وزش باد به همراه کاهش دما باشیم، اظهار کرد: این شرایط در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر مناطق یاد شده برای شمال شرق نیز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بارش طی سه روز آینده در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور شدید خواهد بود، تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین اواخر وقت امروز و شنبه، خلیج‌فارس و شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران نیز گفت: هوای تهران نیز امروز (جمعه)  نیمه ابری، به تدریج ابری، اوایل شب با بارش باران، گاهی وزش باد در ارتفاعات و بارش برف پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران امروز به حداکثر 14 درجه و حداقل 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هوای پایتخت روز شنبه نیز ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات با بیشینه دمای 12 و کمینه دمای 5 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.