۰ نفر

ایران :امیدورایم کنفرانس صلح افغانستان نتیجه بخش باشد

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
کد خبر: 313717
 ایران :امیدورایم کنفرانس صلح افغانستان نتیجه بخش باشد

مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران که به نمایندگی از ایران در کنفرانس صلح افغانستان در مسکو حضور داشت، ابراز امیدواری کرد این کنفرانس به نتایج مد نظر خود دست پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رسول اسلامی» که به همراه مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نقشی فعال در رایزنی های امروز در کنفرانس صلح افغانستان داشت، در جمع خبرنگاران افزود: تلاش ما و دیگر کشورهای منطقه کمک به افغانستان است و امیدوارم با نظراتی که در این کنفرانس ارایه شد، بتوانیم به اهداف این کنفرانس دست پیدا کنیم.

اسلامی در گفت وگو با ریانووستی افزود: کنفرانس صلح مسکو نسبت به کنفرانس های دیگر (در مورد افغانستان) از اهمیت بیشتری برخوردار بود زیرا در آن نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان و قدرت های منطقه ای همسایه شرکت داشتند.

وی افزود: نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان این امکان را داشتند که هم در جریان کنفرانس و هم در حاشیه آن به طور مستقیم گفت و گو کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در کنفرانس صلح مسکو خواهان برگزاری چنین کنفرانسی در آینده نزدیک شدند.

مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد در نشست آینده افغانستان نتایج بهتری به دست آید.

وی همچنین گفت که اگر کشورهای شرکت کننده پیشنهاداتی در مورد دستور کار نشست آینده داشته باشند ، می توانند نقشه راه پیشنهادی خود را مطرح کنند تا طرف روسی از این پیشنهادها در برگزاری کنفرانس بعدی استفاده کند.

دومین کنفرانس بین المللی صلح افغانستان امروز جمعه با شرکت نمایندگانی از بازیگران منطقه ای و جهانی و همچنین کشورهای دوست کابل در مسکو برگزار شد.

کشورهای ایران، روسیه، افغانستان، چین، پاکستان، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان در این کنفرانس شرکت داشتند.

آمریکا نیز یک کارشناس از سفارت خود در مسکو را راهی این نشست کرد.