۰ نفر

ماجرای ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه چیست؟

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۳:۴۷
کد خبر: 312752
ماجرای ورود فاضلاب به دریاچه ارومیه چیست؟

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: بیش از 42 میلیون و 900 هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رسول اکبری ، حجم فاضلاب جمع آوری شده استان طی 6 ماه نخست امسال را 48 میلیون و 283 هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: حجم فاضلاب تصفیه شده نیز 42 میلیون و 970 هزار مترمکعب است که این فاضلاب تصفیه شده به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه، پس از تصفیه به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، یادآور شد: کیفیت آب شرب شهرها یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه این شرکت است و در این راستا 12 تصفیه خانه آب شرب در شهرهای مختلف استان، آب شرب مورد نیاز استان را مورد تصفیه قرار داده و این آب از طریق 99 دستگاه کلرزن مایع و دستی و چهار دستگاه تعداد کلرزن گازی مطلوب سازی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفیت آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان غربی یکی از با کیفیت ترین آب شرب کشور است ادامه داد:کیفیت آب شرب برای ما یک خط قرمز است و آب شرب استان به صورت مستمر در آزمایشگاه های کاملاً مجهز کنترل می‌شود و به منظور پایش سلامت و مطلوبیت آب شرب، به صورت روزانه، شاهد نمونه برداری از آب شرب شهرهای مختلف آذربایجان غربی هستیم.

اکبری، تعداد آزمایشگاه های آب شرب شهری استان را 17 واحد آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه‌ها به صورت سیار و یا ثابت بوده و به صورت روزانه، آب شرب شهرهای مختلف استان را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان آب  طی 6 ماه نخست امسال 24 کیلومتر از شبکه توزیع آب اصلاح شده است، تصریح کرد: به منظور کاهش هدررفت آب شرب طی 6 ماه سال جاری 5697 فقره انشعاب آب در آذربایجان غربی استانداردسازی شد.

وی با اشاره به تعداد انشعاب های موجود در استان، تصریح کرد: 634 هزار و 658 فقره انشعاب آب در آذربایجان غربی وجود دارد که 862 هزار و 117 فقره آحاد آب را شامل می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به منابع تامین آب شرب شهرهای مختلف استان، یادآور شد: 243 حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از این تعداد 203 حلقه چاه فعال بوده و برای تامین نیاز آبی هم‌استانی‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی، حجم کل مخازن را 414 هزار و 720 مترمکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان، 392 هزار و 230 متر مکعب از حجم مخازن در مدار بهره برداری هستند.

اکبری با اشاره به حجم لوله گذاری فاضلاب، تصریح کرد: به منظور توسعه خدمات فاضلاب به شهرهای مختلف آذربایجان غربی طی نیمه نخست امسال 90.3 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب را در استان شاهد هستیم.