۰ نفر

تردد زائران ایرانی اربعین به 3 میلیون نفر رسید

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 311860
تردد زائران ایرانی اربعین به 3 میلیون نفر رسید

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از آغاز ماه صفر (نوزدهم مهر) تا ساعت 12 چهارشنبه شب (بامداد امروز) افزون بر سه میلیون زایر ایرانی اربعین از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه تردد کردند که مجموع ورودی و خروجی هاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا نفیسی» افزود: آمارها نشان می دهد تا ساعت 12 دیشب 384 هزار نفر از این سه پایانه مرزی وارد کشور شدند که 239 هزار نفر از مرز مهران، 71 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و بقیه از چذابه تردد کردند.

وی ادامه داد: در این مدت از سه پایانه مرزی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر وارد کشور شدند.

نفیسی گفت: از اول ماه صفر تا روز اربعین (هشتم آبان ماه) نیز یک میلیون و 900 هزار نفر از کشور خارج شدند.

وی یادآوری کرد: بازگشت زایران حسینی (ع) چند روز پیش آغاز شد و فقط در روز اربعین بیش از 260 هزار نفر از طریق سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شدند که سهم پایانه مهران بیش از 180 هزار نفر بود.

** تامین سوخت و وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: همه برنامه ریزی ما این است که زایران ایرانی بدون هیچ مشکلی از این سه پایانه وارد کشور شوند و با استفاده از وسایل حمل و نقل جاده ای عمومی و قطار به شهرهای خود بازگردند.

نفیسی تاکید کرد برای بازگشت زایران ایرانی از پایانه های مرزی به شهرهای خود هیچ مشکلی از نظر تامین سوخت و وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد.

برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز بود اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شکل می گیرد.

پارسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار زایر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند.

در همین زمینه رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا 90 درصد هموطنان از حمل ونقل جاده ای، 6 درصد از قطار و چهار درصد از هواپیما استفاده کردند.

«عبدالهاشم حسن نیا» افزود: تا فردا بیشتر زایران ایرانی وارد کشور می شوند و برای هماهنگی بیشتر، 700 دستگاه اتوبوس در حال عزیمت به مرز مهران است و اکنون بیش از 300 اتوبوس مسافری در این گذرگاه مرزی به هموطنان خدمت می کنند.