۰ نفر

افزایش 5 درصدی تردد زائران اربعین در مرز مهران

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 310489
افزایش 5 درصدی تردد زائران اربعین در مرز مهران

فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به افزایش 5 درصدی تردد زائران در مرز مهران نسبت به سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود از روز یکشنبه که موج بازگشت زوار آغاز می‌شود شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در جلسه قرارگاه اربعین فرماندهی مرزبانی ناجا که با حضور استاندار و جمعی از فرماندهان انتظامی و مسئولان استان ایلام که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزانی که تمام هم و غم شان خدمتگزاری مناسب به عاشقان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است، اظهار داشت: طی چند روز گذشته مشکلی در خروج اتوبوس های کاپوتاژ پیش آمد که نیاز به هماهنگی برای سرعت عمل و خروج از مرز احساس می شد؛ امروز مردم تنها به مشکل تأخیر این اتوبوس ها اشاره کردند و از این موضوع گلایه مند بودند.

وی ادامه داد: به هر صورت توقف و کند شدن حرکت اتوبوس های کاپوتاژ نیاز به افزایش سرعت عمل مسئولان عراقی در مرزبانی، گمرگ و ... دارد، البته طی گفت و گو و رایزنی‌هایی که با این عزیزان صورت گرفت، قرار شد این مورد نیز تا عصر امروز حل شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: روز گذشته بیش از 190 هزار زائر از پایانه مرزی مهران عبور کردند که این رکوردشکنی مدت مشابه در سال گذشته افزایش 108 درصدی را نشان می دهد.

لزوم آمادگی و پیش بینی افزایش 15 درصدی بازگشت زائران از پایانه مرزی مهران

فرمانده ناجا همچنین در جلسه انتظامی - امنیتی که در پایانه مرزی مهران با حضور استاندار، فرماندهان انتظامی و مسئولان استانی ایلام برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: از همه مسئولان استان و عزیزانی که برای برگزاری باشکوه تر کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) خدمتگزاری می کنند به خصوص استاندار که از نزدیک موضوعات و مشکلات را رصد و در پی حل آن بر می آیند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: انصافا کارهای بزرگی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) صورت گرفته و کارکنان نیروی انتظامی با عشق و علاقه و اعتقادی که به آقا ابا عبدالله الحسین (ع) دارند، شبانه روز در حال خدمت رسانی به زائران عزیز در این ایام و در این سرزمین مقدس هستند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از یک و نیم میلیون زائر به عتبات مشرف شدند که واقعا آمار بزرگی است؛ تردد این تعداد از زوار نشانگر این است امکانات و تسهیلات لازم برای پذیرش این حجم از این عزیزان مهیا شده و همچنین آمار عاشقان اقا ابا عبدالله الحسین (ع) هر ساله افزایش می یابد.

وی یادآور شد: با توجه به تجربیات گذشته، موج بازگشت زائران از روز یکشنبه آغاز می شود برهمین اساس بایستی آمادگی لازم برای بازگشت عاشقان حسینی (ع) را داشته باشیم.

سردار اشتری تأکید کرد: خدمات رسانی برای برگشت زائران کار سخت تری است چون زمان رفت در برهه زمانی حدود 20 روزه انجام می شود اما برگشت به یک سوم زمان یعنی حدود پنج روز کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: البته با توجه به تجربیات سال های گذشته،  آمادگی لازم را در این رابطه وجود دارد؛ امیدواریم  خدمات رسانی مناسبی به زائران ارائه دهیم و این عزیزان به سلامتی به مقصد خود بازگردند.  

سردار اشتری به تعامل، هماهنگی و پذیرایی مردم خوب ایلام از عاشقان حسینی(ع) اشاره و تأکید کرد: نیروی انتظامی با اتخاذ تدابیر لازم، آنچه را که به نفع مردم است برای حفظ جان، مال و تأمین امنیت آنان را با جدیت انجام می دهد تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

وی یادآور شد: با رایزنی های که با مسئولان عراقی برای تسهیل تردد اتوبوس های کاپوتاژ صورت گرفت، حرکت این اتوبوس ها روان است.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده ناجا در خاتمه گفت: معتقدم با برنامه ریزی و هماهنگی های مناسب می توانیم بیش از گذشته خدمتگزاران خوبی برای زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.