۰ نفر

روادید اربعین برای 250 هزار نفر صادر شده است

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸
کد خبر: 307000
 روادید اربعین برای 250 هزار نفر صادر شده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون حدود 400 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای 250 هزار نفر روادید اربعین اخذ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمید محمدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت گفت: دو هزار و 500 دفتر خدمات زیارتی دائم و موقت در سراسر کشور حتی در ایام تعطیل آماده خدمات رسانی به مشتاقان حضور در حرکت عظیم اربعین هستند و تا صبح امروز جمعه 20 مهر ماه حدود 400 هزار نفر در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: تا کنون استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمان به ترتیب بالاترین آمار ثبت نام را داشته اند.

محمدی درباره مبلغی که ثبت نام کنندگان باید بپردازند، گفت: با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری بر اساس پیشنهاد بانک مرکزی، از روز گذشته هزینه ها کاهش یافت و عزیزان موقع ثبت نام برای خدمات روادید، بیمه و پزشکی فقط باید مبلغ 234 هزار و 875 تومان و البته بصورت الکترونیکی پرداخت کنند.

سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود 80 کیلومتر است و هزار452 ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون 50 متر است.

برای پیاده‌روی کل مسیر زمانی در حدود 20 تا 25 ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی16صفر است.