۰ نفر

جزئیات تازه‌ترین کنسرت مژگان شجریان

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 306870
جزئیات تازه‌ترین کنسرت مژگان شجریان

آنسامبل «شهرزاد» همراه با مژگان شجریان و لینا شمامیان در گوتنبرگ (آلمان) و استکهلم (سوئد) به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، برنامه‌‌های بین‌المللی آنسامبل (هم نوازان) «شهرزاد» با حضور نوازندگانی چون تینا جامه‌گرمی، نگار نوراد، یگانه حسینی‌نیا و نیلوفر سهی در حالی آغاز شده است که این گروه ۳۰ نوامبر (نهم آذر) همراه با مژگان شجریان در گوتنبرگ به اجرای برنامه می‌پردازد.

پس از آن اول دسامبر (دهم آذر) در استکهلم در بخش اول کنسرت، لینا شمامیان خواننده‌ سوری –ارمنی به اجرای برنامه می‌پردازد. شمامیان در این کنسرت، موسیقی کلاسیک عربی اجرا می‌کند. او یکی از بلندآوازه‌‌ترین خوانندگانِ امروز جهان عرب است که علاوه بر موسیقی کلاسیک، در موسیقی جاز، موسیقی ارمنی، شرقی و تلفیقی نیز می‌خواند. آنسامبل شهرزاد، بعد از آن یازدهم دسامبر (بیستم آذر) بار دیگر همراه با مژگان شجریان در استکهلم برنامه دارد.

در این پروژه، مژگان شجریان و گروه شهرزاد به اجرای آثار ماندگاری از آهنگسازان ایرانی چون تهمورس پورناظری، شهرداد روحانی، هوشیار خیام و ... می‌پردازند. این کنسرت، اولین همکاری این هنرمندان با یکدیگر است. موسیقی و شعرِ «زن» با تکیه بر مهارت موسیقی‌دانان زن ایرانی بارزترین ویژگی این پروژه است. 

مژگان شجریان فرزند استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان است. او فارغ‌التحصیل موسیقی ایرانی در مقطع لیسانس است و علاوه بر موسیقی در زمینه‌ نقاشی نیز فعالیت دارد. این خواننده برای نخستین بار است که با گروه «شهرزاد» روی صحنه می‌رود.