۰ نفر

زور آموزش و پرورش به مافیای کنکور نمی‌رسد

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۹
کد خبر: 306452
زور آموزش و پرورش به مافیای کنکور نمی‌رسد

در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش از کتاب‌های جدید التألیف درسی رونمایی و از ۳۳ مؤلف برتر کتاب‌های درسی نیز قدردانی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ­وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: امسال پایه دوازدهم در نظام آموزشی مستقر شد و قرار است تا ۴ سال آینده کتاب جدیدی نداشته باشیم البته موارد تکمیلی و اصلاحی را اعمال خواهیم کرد.

سید محمد بطحایی افزود: رئیس‌جمهور هم امسال در آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش‌آموزان گفتند که از نگاه خود کتاب‌های درسی را مورد نقد قرار دهند و از سازمان پژوهش می‌خواهم مسابقه‌ای را برگزار کند تا گروهی از دانش‌آموزان به عنوان مخاطبان اصلی کتاب‌های درسی آن‌ها را نقد کنند.

وی تأکید کرد: امروز برنامه رسمی درسی مدارس به شدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربان‌تر از مادر قرار گرفته است و حجم فراوان کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات آمادگی آزمون به شدت برنامه درسی و کتاب‌ها را تهدید می‌کند.

بطحایی گفت: این روند باعث شده است بچه‌ها احساس کنند دیگری نیازی به ۹ ماه حضور در مدرسه نیست و کتاب‌های کمک آموزشی را می‌خوانم و می‌روم امتحان می‌دهم و به جای ۹ ماه تحصیل و حضور در مدرسه ظرف مدت یک ماه به صورت فشرده دروس را می‌خواند و برای شرکت در امتحانات نهایی آماده می‌شود.

وی افزود: تبلیغات مؤسسات خصوصی درباره کتاب‌های کمک درسی بسیار حجیم است و اعتراف می‌کنم هنوز زورمان به مؤسسات کنکور نرسیده است و هنوز درآمد‌های میلیاردی آن‌ها پا برجاست.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید با فساد موجود که در مدارس حاکم شده است مبارزه کنیم و در گام نخست ورود مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی را با دوره ابتدایی ممنوع کردیم.