۰ نفر

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد:

افزایش 7برابری مهاجرت زمینی به اروپا

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 300477
افزایش 7برابری مهاجرت زمینی به اروپا

سازمان بین المللی مهاجرت ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که در سال جاری حدود 18 هزار مهاجر از راه زمینی به اروپا رسیده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این سازمان همچنین خبر داد که یکی از اصلی ترین مسیرهای زمینی مهاجرتی در این مدت، مسیر ترکیه به یونان بوده است به طوری که بیش از 12 هزار نفر از ژانویه تا اوایل سپتامبر (دی 1396 تا اواسط شهریور سال جاری) از این راه وارد اروپا شده اند.

این سازمان یادآور شد که شش هزار مهاجر دیگر نیز عمدتا از دو قلمروی اسپانیایی سئوتا و ملیلا خود را به اروپا رسانده اند. این دو قلمروی اسپانیایی به شمال مغرب متصل است و تنها مرز زمینی اتحادیه اروپا با آفریقا به شمار می رود.

در همین حال، افزایش مهاجرت های زمینی با کاهش مهاجرت دریایی به اروپا توام شده، زیرا گارد ساحلی لیبی عملیات خود در دریای مدیترانه به منظور توقیف کشتی های حامل مهاجران را تقویت کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که حدود 74 هزار و 500 مهاجر تا این زمان در سال جاری میلادی از راه دریا به اروپا رسیده اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 129 هزار نفر بود.

«لادو گویلاوا» مدیر ماموریت این سازمان در ترکیه گفت: به خوبی می دانیم که به محض بسته شدن یک مسیر، مسیری دیگر باز می شود.

در حالی که اتحادیه اروپا از زمان اوج بحران مهاجرت در سال 2015، موارد مهاجرتی را به شدت کاهش داده، همچنان برای کاستن هرچه بیشتر از شمار مهاجران تحت فشار است.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در هفته جاری از اتحادیه اروپا خواست برای کاهش موارد مهاجرتی، ظرف دو سال، نیروی مرزی و گارد ساحلی به تعداد 10 هزار نفر را تشکیل دهد.